Disponibilă în versiuni specifice, cu 5 trepte pe motorizarea TCe 90 CP şi, respectiv, cu 6 trepte, pe motorizarea 1.5 dCI 90 CP, ambele asociate cu sistemul Stop &Start, această cutie de viteze răspunde așteptării clienților care îşi doresc un șofat cât mai confortabil în traficulurban.
Easy-R asigură astfel o utilizare comodă datorită soluției tehnice care elimină pedala deambreiaj. Cutia dispune de un sistem de acționare electromagnetic (pilotat de un calculator)care asigură debreierea, schimbarea vitezelor și acționarea ambreiajului în locul șoferului.
Eadispune de două moduri de funcționare, adaptate tuturor nevoilor: Drive sau Manual(Impulsional).
În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe bazainformațiilor referitoare la condițiile de rulare, cum ar fi turația motorului, viteza de deplasare,stilul de condus al șoferului, etc.
În modul Manual / Impulsional, şoferul decide singur momentul schimbării treptelor de viteză.
În comparație cu o cutie de viteze manuală tradițională, cutia de viteze robotizată Easy-Roferă:
– Un plus de confort și de ușurință în utilizare:
o Modul Drive îl scutește pe șofer de grija de a acționa ambreiajul şi de aschimba treptele de viteză. Cutia efectuează singură aceste comenziidentificând momentul optim de schimbare a treptelor astfel încât să asigure
cel mai bun compromis între accelerație şi consum. Sunt astfel evitatesituațiile în care motorul funcționează supraturat sau subturat precum şiopririle generate de subturare.
o In poziţia Manual / Impulsional, şoferul este cel care decide şi care efectueazăschimbările de viteze. El poate astfel selecta treapta de viteză potrivită pentruo depăşire neprevăzută sau în cazul unei aderențe scăzute pe o șoseaacoperită cu zăpadă. Pentru aceasta este suficient ca maneta să fie plasată înpoziţia M. Din acest moment, trecerea la o viteză superioară sau inferioară seface prin acționarea manetei în sensul + sau –.
o În cazul în care este necesară o accelerare energică, cutia trece automat într-o treaptă inferioară și furnizează astfel cât mai rapid performanța maximădisponibilă (kick down). Ea poate retrograda cu până la două trepte de viteză
pentru a beneficia astfel de toată puterea motorului, ceea ce este extrem deutil în situații precum accelerarea la intrarea peautostradă de pe un drumsecundar.
– Un plus de manevrabilitate: poziția Drive permite un control optim al deplasăriivehiculului la viteză foarte redusă. Prin ridicarea pedalei de frână, vehiculul avanseazăsau se deplasează înapoi cu viteză redusă fără a fi necesară acționarea pedalei deaccelerație. Această funcţie facilitează manevrele la viteză mică (în parcare) şi permitestabilizarea mașinii în rampele cu înclinare redusă, completând astfel sistemul HillStart Assist. În plus, această funcție este foarte utilă în cazul traficului aglomerat.
– Consum redus: cutia de viteze robotizată oferă un consum şi emisii de CO 2 identicecu cele specifice versiunii manuale. Întrucât sistemul de acționare nu este solicitatdecât în momentul schimbării rapoartelor, consumul de energie al cutiei Easy-R estemult mai redus decât cel înregistrat de o cutie automată tradițională.
Calitate – durabilitate: Utilizarea unei soluții electromecanice în locul tehnologiei hidrauliceasigură, pe lângă o mai mare precizie a acționării, o durabilitate și o fiabilitate sporite.
Cutia deviteze robotizată Easy-R a fost supusă unor teste intense pe bancurile de probe, care auînsumat 130 000 de ore. Este de remarcat şi faptul că toate cutiile de viteze robotizate Easy-Rsunt supuse controlului la ieșirea de pe linia de asamblare.