Până foarte recent, brandul Dacia părea abonat la primul loc în clasament. Ascensiunea fermă a brandului eMAG marchează și un simbolic schimb de ștafetă, de la un brand cu vechime către un brand inventat cu mai puțin de 30 de ani în urmă.
Pe această notă, ar fi un semn pozitiv pentru România dacă tot mai multe branduri din “noua economie” ar urca in top 50.
Brand-ul auto Dacia a pierdut pentru prima data in ultimii 20 de ani prima pozitie la capitolul valoare economica pentru Romania.
Acesta a fost surclasat de catre compania 100% romaneasca eMAG care a depasit o valoare de 1 miliard de euro si este intr-o continua crestere.
Dacia este cotata la aproape 800 de milioane de euro, insa Dedeman care este o companie 100% romaneasca se apropie de producatorul de la Pitesti detinut de francezii de la Renault.
Brandul eMAG (în creștere cu 29%) a depășit valoarea de 1 miliard EUR (1.027 milioane EUR) și a depășit Dacia (în scădere cu 28% la 815 milioane EUR), devenind astfel cel mai valoros brand românesc, conform ultimului raport al Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand.