Acest lucru a fost sesizat clar la modelul Duster 4×2 echipat cu motorizare pe benzina de 1.6 litri 16V. Duster se comporta destul de neutru in viraje insa centrul de greutate aflat la o inaltime destul de mare si solutia constructiva cu punte rigida pe spate fac ca aceasta masina sa aibe un comportament rutier comfortabil insa nu foarte exact.
Asadar germanii au testat versiunea pe benzina cu tractiune pe fata care are un raport de greutate intre punti de 65-35 fata-spate si masina a avut un comportament impropriu, insa daca echipam Duster-ul cu un diesel dCI mult mai greu situatia ar putea sa se agraveze. Pana in prezent nu am testat modelul cu tractiune integrala, singurul care dispune de o punte spate multi-link insa conform bunei traditii Nissan ( vezi platforma Nissan Qashqai) acel Duster trebuie sa aibe o stabilitate mult mai buna pe sosele.
Autolatest recomanda fara menajamente achizitionarea modelului diesel echipat cu sistemul de stabilitate ESP, sistem care poate si cu siguranta salveaza vieti pe soselele noastre pietruite.
Mai mult decat atat Dacia chiar atentioneaza clientii prin lipirea unui stick-er la interior ca masina se poate rasturna!!! VEZI IMAGINI!!