Se pare ca Dacia a ales sa renunte complet la motorul diesel 1.5 dCI pentru ca Renault nu vrea sa plateasca cateva sute de euro taxe la UE, insa si pentru ca atat Renault cat si Dacia au ales calea electrificarii in locul dezvoltarii de motoare termice performante si ecologice.
Si daca gama dCI nu se mai poate comanda, a ramas doar modificarea micutului 0,9 TCe cu 3 cilindri pentru a atinge o putere mai mare, insa motorul pe benzina nu este economic, respectiv Dacia a fost fortata sa introduca in masa o instalatie de GPL Landirenzo care are foarte mult probleme tehnice.
DE CE DUSTER CU 3 CILINDRI NU ESTE RECOMANDAT?
In primul rand trebuie sa te gandesti la siguranta ta pentru ca acest micut 1.0 TCe de 999 cmc nu mai este montat pe un Sandero sau Loga, ci pe un Duster 4×2 cu o greutate la gol considerabila si o transmisie manala sincronizata si pentru off-road.
Pe sosea, acest lucru se traduce prin cele mai slabe reprize intalnite vreodata pe un Duster, cea de la 0-100 de km/h fiind atinsa in peste 14 secunde, cifra chiar mai slaba si decat cea a unei vechi Dacia Solenza conceputa de romani in anii 90.
In video, ca si in viata reala cei 100 de km/h sunt de fapt 94 de km/h semnalizati pe GPS, adica repriza reala a masinii este mult peste 15 secunde pentru a atinge aceasta viteza!
Mai jos vezi cate de “rapid” este un Duster 2022 GPL cu motorul minune de 100 CP:
Si ca sa intelegi cat de slab este acest motor cu 3 cilindri vezi mai jos vechea generatie de Dacia Duster echipata cu motorul Renault cu 4 cilindri de 1.6 litri si 105 CP, motor care a fost montat cu succes si pe Laguna si pe Megane in anii 2000.
Un Duster I cu acest motor atingea 100 de km/h in doar 12.8 secunde.
Si daca tot nu esti convins ca noul Duster cu motorul de 1 litru si 3 cilindri este o solutie buna, vezi mai jos un video cu vechiul Duster I fabricat pe anumite piete cu motorul de doi litri, 4 cilindri si 143 CP, motor care reduce la jumatate performantele reale ale unui 1.0 TCe pe GPL 2023.
Si in final inchidem cu exact stramosul noului Duster, celebra Dacia Solenza care avea sa fie o masina “hibrid” construita dupa achizita de catre Renault si dotata cu celebrul motor 1.4 MPI de 75 CP.
Din pacate singurul regret a fost abandonarea cutiei de la Megane care echipa SuperNova pentru cea de la Clio mult mai putin rafinata si performanta:
Si situatia de la Dacia nu este sinonima marcii pentru ca intreaga industrie auto reduce constant performantele masinilor pe sosea pentru a pastra un nivel al profitului cat mai mare.
Un alt exemplu este cel gasit la Skoda Octavia unde clientii au inceput sa cumpere prima generatie pentru ca este mult mai performanta:
Socant! Vechea Skoda Octavia I 1.9 TDI este mai performanta decat noua Octavia III 1.6 TDI 2017
E cam penibil sa fii publicație automobilistica și să spui că Solenza a fost în anii ’90. A fost fix înainte de Logan între 2003 și 2005.
Sau sa spui ca 10.3 e jumate 14.2 secunde.
Solenza a adus a/c și airbag șofer, dar în rest era o cutie de tabla în care supraviețui dacă asa era scris ca și în Dacia 1300.
Prietene este total pe langa pentru ca Solenza este un facelift al modelului Dacia Nova……SuperNova…..adica unul lansat in 1995! Si din cate stim noi 1995 se afla in decada 9!
Aiurea, o am de ceva timp și sunt foarte mulțumit. Când o scoți din module eco și o duci in turațiile specifice benzinarelor este fix ceea ce trebuie.
In cate luni incep probleme la motorul ala de drujba? Preferabil sa cumperi o toyota sau un suzuki swace putin rulat la ocazie, de cat sa cumperi masini produse de romani.
0-100 nu este relevant. Relevante sunt reprizele, iar aici motorul de 1.0tce stă mult mai bine decât cel de 1.6 16v.
Doamne miluestei pe prosti. Ce reprize visati? Poate la un carucior cu rotile e bun 999cm pe un jeep minim sa pune 2.0. oricum numai in romania sa vand masini romanesti echipate cu motoare de drujbe. La rusi Duster are motor 2.0
Nu contează performanțele modelelor Dacia, ele sunt detinute de talibani care sunt mulțumiți.
Intrebare : stiti de pe ce site se poate lua un Dustet cu motot de 2l la 143CP ?
1.0 tce mai bun decat 1.6 16v? Niciodata
Am un KIA sportage 2 l diesel 140 hp 2007 4×4, 6 MT full pt acea vreme piele trapă anvelope bf goodrich all terrain luat de nou făcut la mama lui in korea nu în Europa la Zilina Slovacia Foarte fiabil nu mi-am bătut joc de el,schimbat ulei filtre la timp Nu l-aș da pe nici un Duster 2022 Și acum consumă puțin raportat la greutate (aproape 1,8 t gol, spațiu interior imens etc)media 6,5 l afară 10,5 oraș Nu se merită să dai aproape 20 000 € și mai mult pe un Duster Sa nu mai vb că se folosește aceeași tablă de Galați ca la Logan la care apare rugină după 1,5 ani ….
Un articol care se dorește , sa discrediteze modelul
de Duster ECO-G 100.Iar referitor ca , modelul vechi
De Duster 1,6 16V este mai rapid decât cel actual , nu este decât o mare minciuna , eu am deținut vechiul
model 1.6 16V și era foarte lent pe lângă modelul nou!
prietene asta o spun cifrele oficiale Dacia! 🙂
1995 este în decada 10 a secolului XX.