Razboiul din Ucraina si politicile dezastruoase ale UE care forteaza electrificarea fortata a parcului auto a dat nastere unui trend pe piata combustibililior traditionali in care doar soferul persoana fizica pierde zi de zi.
Respectiv, daca in 2021 pretul unui plin de benzina era cu pana la 20% mai ieftin decat cel al unui plin de diesel, acum in 2023 pretul motorinei a scazut sub cel al benzinei, soferii care circula cu motoare cu aprindere prin scanteie platind mult mai mult pentru fiecare 100 de km.
Pretul mediu al unui litru de benzina standard a ajuns la 6.6 lei, iar pretul unui litru de GPL a scazut pana la o valoare de 3.77 lei, respectiv pentru 50 de litri de benzina scoti din buzunar suma de 330 leu, in timp ce pentru 50 de litri de GPL platesti doar 188 lei.
Chiar si cu un consum cu 5% mai mare pe GPL pentru acest plin platesti in medie 200 de lei, diferenta de 130 lei fiind data benzinarilor.
DE CE MERITA SA MONTEZI GPL IN 2023?
Pentru simplul fapt ca pretul GPL-ului urmeaza sa scada in continuare asemenea motorinei, iar costurile reale pentru 100 de km pe GPL sunt cele mai mici chiar si in comparatie cu cele ale unei masini electrice.
La un consum de 10 litri de GPL costul pentru 100 de km este de 37.7 lei, iar pentru 100 de km parcursi cu o masina electrica ( consum mediu 22 kwh cu pret de 2.5 lei kwh) este de 55 lei. Aceeasi distanta parcursa cu 8 litri de motorina te costa 53.6 lei.
Adica, cine merge pe GPL are un cost real la pompa mult mai mic decat cel al soferilor care merg pe motorina sau alimenteaza cu energie electrica la o statie publica.
VW Passat 2.0 TDI | Dacia Logan 1.0 TCe GPL | VW ID.3 | |
---|---|---|---|
Consum real l/100 km – kWh/100 km | 8 l/100 km | 10 l/100 km | 22,0 kWh |
Cost motorină/benzină/kWh | 6,7 lei | 3.77 lei | 2,50 lei |
Cost pe 100 km | 53,6 lei | 37.7 lei | 55 lei |
SUNA SI PRIMESTI CEA MAI BUNA OFERTA PENTRU MASINA TA AICI:
2 sau 3 ani garantie fara limita de km!
De Luni-Vineri interval 10-19.00

Este oficial-ADAC Ecotest arata ca masinile pe GPL sunt mai ecologice decat cele electrice
Bine ma, compari consum la motor de 80 cp cu unul de 200 , de ce nu pui si consumul la o roaba? La electric 22kw consuma un mustang cu o putere de 350 cp 4×4 dual motor. .
Cand faci comparatie compara aceleasi caracteristici tehnice.
Studiu de 💩 (rahat)
S-a luat in calcul unul dintre cele mai mari costuri pt Kw si de asemenea s-a luat in calcul consumul unei masini electrice de putere mare, nici macar medie!
Corect ar fi fost in cazul asta sa fie in comparatie un motor de 3.0 diesel la costul motorinei premium!
De parca in Bucuresti cu 0.6 km/h mai conteaza puterea 🙂
Noi vorbim de masini normale pana in 150 CP…..si daca a ta electrica are 300 CP chiar ne bucuram ca stai bara la bara cu ea!
La mine 100 km pe motorina costa 28 de lei așa că fugi tare cu gpl ul tau. Am mers pe gpl până acum 2 luni când am renunțat fiindcă nu se mai merita. Am un Renault scenic 2, motor de 1.5 motorina. La o viteza de 100 km pe oră am consum de 2.8- 3.4 ,consum mixt 5.5 Ia mai calculează încă odată costurile
Ce consum are 3 ore de bara la bara dimineata in Bucuresti? Tot 3.4 litri ?!?
Ce comentarii filozofice . Ce sa mai zic de studiu…
O comparație total nerelevantă. Compari mere cu pere. La un diesel de 1.6, cu medie mixta sub 6, ieși poate chiar mai bine ca GPL-ul. Nu mai zic că de fapt consumul pe GPL e cu 10-12% mai mare ca pe benzină, nicidecum cu 5% !
As vrea sa stiu si eu unde ati vazut ca pretul motorinei e mai mic decat cel al benzinei? In rest art. e cat de cat ok, aveti dreptate cu GPL-ul. Si eu folosesc demult GPL si e clar mult mai ok cu acest combustibil decat pe electric, mai ales daca luam in calcul costul de achizitie a unei masini electrice.
Conduc mașini cu motor benzina plus gaz de cel puțin 20 de ani.Am vândut Logan 2007, 1,6mpi utilizat școală la aprox. 500.000 km. instalație gaz montata la 3000 km.cu istoricul real!!!!!
In tot acest timp am făcut test consum real(mers pe gaz până se termină butelia,mers benzina,alimentare).
Cu aprox 42litri rezervor gaz ,parcurs școală + “plimbare”,mergeam 500 -550km!(uneori media orară din bord nu trecea de 20km/h ,școală,oraș manevre…).
Acum folosesc Logan 2016 motor 1.2 -16v.Am 275000 km.
Cu rezervor 29-30l merg350-450km.
Astea sunt datele!
Consumul la gpl in exteriorul localitatilor, la Logan 1.4 din 2006 la mine se păstrează cam 8.2 %(încărcat cu patru pers plus bagaje), cu conditia sa nu merg peste 90 km/h.
Consumul pe benzina în aceleași conditii îl estimez cam 6.8 l%. E cam “rabla” (180000 km) dar e cam greu sa mă debarasez de mașină veche!!
Springul are 10ron/100km dacă încerci la hidroelectrica sau 0 dacă ai panouri solare…
Tesla la hidroelectrica cred că ajunge la 15-20/100km…
stai la Bloc…..unde pui panouri….priza in parcare la ADP??
Nu e corect sa pui pretul cel mai mare al kilowatului pentru comparatie. Pentru cei care au contract la Hidroelectrica, pretul final nu cred ca depaseste un leu/kWh si atunci clar devine cea mai economica masina electrica, chiar si la consumul exagerat de 22 kWh/100km pe care l-ai dat pentru comparatie.
Eu vă pot spune că sunt posesorul unei Dacii Șpring și referitor la consum și autonomie sunt foarte dezamăgit .Se cam apropie de ceea ce spune în articol și asta este unul dintre motivele pentru care stau serios pe gânduri sa o schimb.
Multumim pentru sinceritate!
Autolatest incearca sa arata fenomenul auto asa cum este el, fara marketing etc!
Clientii stiu mai bine…..evident cei care vor sa spuna lucrurilor pe nume!
cu 5% în plus la gaz… E chiar 10-15% în plus pe gaz /100km.
Este dereglata….sau are revizia facuta acum 2 ani 🙂
Sa vedem la un consum de 6% diesel cat costa 100 km. Punem motorina la 7 lei per litru, deci va ieși 42 lei per 100 km. Știu este greu să găsești diesel cu consum de 6% in București. Dar asta ne dorim cu toții.
Gasesti, gasesti. Un megan cu 1.5 diesel are medie de 5.4-5.5 condus normal nu sportiv. Desi merg pe GPL comparand cu motor diesel 1.5 diferentele sunt foarte mici. Daca pui investitia intr-o butelie de GPL 3500-4500 facuta la reprezentanta sau intr-un service de calitate atunci nici nu mai merita investitia in GPL, de banii aia te plimbi binisor cu diesel mic 1.5 sau 1.6. Daca se nimereste sa cumperi o masina cu GPL si sa nu faci tu investitia cum am eu, asa da 😁
Instalatia de GPL te costa 2800 de lei la un Megane II, iar consumul de 5.5 la diesel este doar in carti….sau noaptea in Bucuresti!
Instalatia de GPL se amortizeaza in mai putin de 12 luni de utilizare, insa turbina, injectoarele si EGR-ul la diesel te costa garantat 10.000 de lei la orice service!
Si da, CAD!
Da momentan GPL este cel mai convenabil. Merg pe GPL in București cu consum de 10% , uneori și 12 cu Ac. Dar așa este vara, fara Ac nu se poate.
Cred a este un articol scris din birou. Am facut recent un drum de 1000 km cu masina electrica. Cost ? Aprox 150 lei. Va sfatuiesc sa faceti astfel de articole dupa ce testati teoria cu cate un model echivalent ca marime si performanta pe acelasi traseu si acceasi distanta. Bafta
si daca este Spring esti vedeta!
Ne bucuram ca ti-ai riscat viata pentru 150 de lei 🙂
Ce masina? Ce conditii de mers? Ma indoiesc grav ca ai reusit un asemenea cost/km.
@Arthur: am aprecia mai putina minciuna. Masinile electrice consuma putin doar pe temperaturi peste 15 grade. Pe timp de iarna sau perioade mai reci, consumul creste simtitor daca nu vrei sa mori de frig in masina. Deci daca nu esti taliban-electric. De asemenea, eficienta bateriilor scade si ea dramatic. Repet, rugam mai multa sinceritate.
Referitor la electric, depinde de unde și cum alimentezi: panouri solare, ai costuri zero, sau hidroelectrica cu 0.78 lei/kw. Este 2,5 lei/kw doar la stațiile rapide, unde probabil va scadea fiindcă nu se înghesuie posesorii de electrice când au alternative mult mai bune.
Sunt comentariile unei persoane care circula de un an ( 8000p km) exclusive electric .
Panouri solare 10.000 euro, proiect 1000 de euro, montaj cu factura 2000 euro!
Hai sa te vedem acum cu calculele!
Scade 13.000 euro din costurile de revizii la o masina diesel sau pe benzina!
Unde ați găsit voi acel preț de 2,5 lei pe kWh? La Hidroelectrica e 0,6-0,7 lei kWh fără niciun prag de consum.
Ce treaba are Hidroelectrica cand 1 milion de masini sunt parcate langa bloc in Bucuresti!
Aici vorbim de cei multi care nu locuiesc la casa!
Adica, pretul de la statia de incarcare publica
Interesant ar fi fost ca în această comparație, să știm cât ne-ar costa și motorul pe benzină! Și ce cilindree?
O medie de Logan 1.4 sau 1.6 MPI! Sau chiar si mizeria de 1.0 TCe!
Cum e la voi 2,5 lei kWh ca la mine e 0,25 lei?
Cand stai la bloc este mai greu sa tragi cablu de 500 m pana la masina din parcare!
Nu?
Un motor diesel mai performant și cilindree sub 1.8 scoate un consum de maxim 6 l în oraș ,medie de 5 .Aproape cât consumă un gpl.Problema e ce reziduri lasă în urmă fiecare tip de motor.
Vorbim de Bucuresti la ora de varf…..adica 6 km in aproape 1.3 ore dus…..dupa carea seara inca 1.3 ore intors!
Sub 6.5 litri nu vei vedea niciodata la un diesel in aceste conditii!
Restul sunt baliverne…..sau mers in oras in afara orelor de varf…..sau in afara Capitalei!
Pai… dacă scria că articolul e scris doar pentru București, nu mai citeam și eu ca prostul din alt oraș!
Îți spun eu consumul la două mașini pe care le dețin:
1. Spring – 12.5 kw / 100km = 12.5 lei acasă, 0 lei la Kaufland sau 31 lei CCS cu plată!
2. Model3 – 16 kw / 100km = 16 lei acasă, 0 lei Kaufland sau 40lei CCS cu plată!
Deci…în medie, de 2 ani doar cu electrice estimez că am avut un cost de maxim 15 lei/100 km!
…Spring nu este masina!
Cat despre Tesla te rugam sa ne spui ce consum are iarna cu temperaturi de MINUS, caldura pornita si sistemul video sentry activat tot timpul?
Noi sub 22-25 de kwh nu am reusit cu Model 3 LR in Bucuresti!
Si da am mers cu masina nu ne-am tarat cum fac multi sa economiseasca energie!
Ati luat in calcul consumul in miez de iarna al EV.ului?Sau doar in panta?Ori intr.o cursa in modul sport?Cam creata comparatia…
Cine a scris articolul? Bă băeț….mereț tare ca la consum sunteti necunoscători. 8% Passat consum real? :))))
Scoti tu unul mai bun in Bucuresti la 8.00 dimineata? Daca nu…..
Și scoți tu consum doar de 10 cu Logan GPL la 8 dimineața în București?
Daca o accelerezi de 2-3 ori sa prinzi semaforul verde, deja sare la 12-14 :))
Dacă mergi cu un ioniq hybrid costă 25 de lei.
Din păcate, toți suntem renumiți pentru cei cu “oameni cu păreri ” romanii în general…..
Hai mai taie din ele. Sa vezi germanii cate pareri au. Nu ai loc de ei. Incetati sa ne considerati ultimii oameni. Nici altii nu-s mai buni. Si vorbesc din experienta, nu din povesti la bere.
Ce sa mai zic eu cu Prius pe gpl cu 25 de lei suta… Ms gândeam sa ii pun si hidrogen…
La consumuri va pot spune asa din experienta proprie:
1. EV de 200CP consum iarna in ora 22KWh, vara 15-17Kwh. Incarcarea e 2.5 lei/KWh la statiile rapide si mai putin la cele de 22KW, gratuit prin parcarile Kaufland, gratuit din panourile solare (adica din martie pana in octombrie, ca dupa aceea nu mai produc prea mult)
2. Diesel de 175CP consum iarna 13 l/100km pt ca merg distante scurte cu motor rece, iar vara 10l/100km.
Din experienta mea, EV e mult mai profitabil, dieselul il folosesc doar la nevoie. Iar traficul din Constanta e cam la fel ca in Bucuresti…
Bai ce socoteala aveti voi ma doare capul!Pe gaz consumul este mai mare decat pe benzina,pe gaz consuma 11% 12,14 cu ac deschi vara,pe benzina consuma 7,8 maxim 10 ,va zic eu diferenta este foarte mica la 100 km,este cat de cat convenabil daca faci peste 200 km pe zi,adica daca probabil faci taxi,gpl este foarte scumpl litrul,avand in vedere ca nu are acciza!
vezi ca GPL-ul este mai accizat decat motorina sau benzina!
Insa comentam pe langa ca asa este frumos…..
Ar fi fost interesant și o comparație cu un hibrid. S-ar putea sa se mai schimbe calculele. Am avut un logan 1.4 GPL din fabrica, an 2007 timp de 12 ani. Acum sunt pe hibrid. Nu lua mai mult de 8%. Maxim 10% in conditii de trafic și cu AC pornit. Costa ceva mai mult întreținerea. Mai sunt ceva filtre in plus de schimbat. Dacă ai ghinion s-ar putea sa te lase și injectoarelor de pe GPL. Per total totuși cine este între a cumpara o mașina pe GPL sau a-și monta instalație comparativ cu una electrică eu as alege de departe GPL. Cu diferenta de pret pentru o electrică (exclus spring) se pot face mulți kilometri pe gaz.
Un hybrid te costa in medie 25.000 euro! Adica iese din discutii din start!
Am Sandero Stepway de zece luni, am făcut 28ooo km pe GPL, am alimentat și cu 1,15 în Elveția și cu 0.61 în Belgia sau cu 0.58 în Turcia. Consumă 8%, și mi-a rezultat un cost de 6.43¢/km mașina fiind bine încărcată și cu port de skiuri sus.
Am 1ooo km de libertate cu două rezervoare. Cei care n-ați trăit un pic de comunism cu urmările lui vă puteți permite luxul să stați la coadă la încărcat baterii și la pierdut vremea plictisindu-va. Eu pentru 6.4 € la suta de km, dau banii și mă duc și-mi rezolv treaba și munca și-mi fac banii la loc cu profit! Și fac iar mii de km în concedii!
Am Passat 2015, 2.0TDI, 240 CP, consum 15% în București la orele de vârf adică când plec și mă întorc de la serviciu.
La serviciu am ID4, consum mediu 17Kwh cu contract la Hidroelectrica adică 17 x 0,7 lei, adică 12 lei la 100 km. Pe GPL consumul în oraș este de 12-14 litri%
Logan pe GPL 12-14% nu vreo mașină de fiță iar Passat ul 15% cu start-stop activ.
pe GPL…..insa trebuie sa ne spui ce masina? Cati CP?
Unchiul meu are un Sandero de 1.6 benzina cu GPL si consuma intre 10-12 l/100km. Eu am un consum de 6 /100 km cu un Astra J 1.7. El plătește cca 40 lei si eu cca 49 lei la 100km. Daca facem un simplu calcul, ar veni diferența de cca 50 lei la un plin (rezervor 50l ). Instalatia de GPL nu stiu cat mai costă astazi, dar cred ca cca 2.500 lei. As reusi sa amortizez costul instalatie GPL după cca 50 de plinuri si cca 42.000 km care ii parcurgi in 3-4 ani, eu personal fac cam 12-15.000 / an. Dacă luam in calcul ca pe GPL mașina se transformă într-un melc….nu stiu cat de rentabil este….
Tu compari un Sandero din 2009 cu un Astra J din 2017?!? 🙂
In concluzie daca stai la bloc și alimentezi la stații de încărcare publice nu este deloc rentabil să deții o mașină electrică.
Exact!
Daca locuiesti la casa…..investeti peste 10,000 euro intr-un sistem fotovoltaic este ok!
Dai 30.000 euro pe masina + 10.000 pe sistem foto, si ajungi la 40.000 euro cu o masina EV buna!
Asta nu inteleg electrificatii!
Dar ce nu intelegeti voi e ca acei 40.000 ii dai si pe un diesel ca sa consumi 10-13l/100km, dar in aceiasi bani ai si o masina electrica buna si panouri solare care te fac independent energetic. Eu nu am mai platit o factura la Enel din august si consum cam 700KW lunar.
A mea consuma 8,5 – 9 MEDIU gpl la 100 km ! Motor de 1600 cc. Am făcut ultima data suta de km cu 32,5 lei ! Deci depinde de motor și stilul de condus !
Pe benzina merg 120 km cu 50 lei
Salut , am o Fabia 2 cu gpl motor 1.4 , cu un plin de 36-38 de litri fac aproximativ 400 de km plus minus și sincer daca nu as fii avut gpl transportul in comun scria pe mine ,
Comparație de tot râsul….cum sa pui gaz pe un diesel?!
🙂
Degeaba unii tot o dau în lambada ,atricolul ofera o alternativă pentru posesorii de masini cu alimentare pe benzina iar posesorii de masini electrice sar in sus ca i-au lezat si nu vor sa recunoasca nici in ruptul capului ca autovehiculele electrice sunt țeapă.GPL-ul e o alternativă viabilă pentru a face economie la carburant si a ramane cu bani în buzunar fara eforturi financiare împovorătoare.De ce sa iti achizitionezi o masina electrica (+ tot sistemul de căblăraie , încarcator etc) care ajunge în 50000€ , pe cand mașina pe benzină o ai , instalezi GPL-ul pe ea și gata ai terminat bâlciul, dpdv economic ,confort și timp pierdut la încarcari nu se rentează o masina electrică pt cei care au o masina în curte .
La un motor de 3 l trecut de 2012 dacă-i faci un plin te pisi te toate mașinile electrice indiferent de e vara sau iarnă….așa că mai dă-o drau de bormașină.
vezi ca unele au 450 CP 🙂