Putini stiu ca Renault si Dacia au incercat pana acum doi ani sa vanda in Europa una dintre cele mai proaste transmisii automate de pe piata.
Evident este vorba de cutia robotizata Easy R testata de noi AICI pe un model Logan dCI, adica cu 6 trepte! Versiunea pe benzina avea doar 5 trepte.
Si cand spunem esec, spunem de fapt ca aproape toti clientii Dacia s-au plans de faptul ca ambreiajul cutiei se consuma mult mai repede decat cel al unei cutii manuale in ciuda faptului ca 99% si Easy R este tot o cutie manuala.
Motivul principal al problemelor cu aceasta cutie este ca Renault si Dacia au ales sa echipeze cutia robotizata cu aceelasi ambreiaj gasit la o cutie normala manaula, lucru datorat reducerii costurilor de fabricatie.
Specialistii spun ca daca aceasta cutie avea un software modificat pentru a schimba rapoartele mai rapid si mai eficient plus un ambreiaj supradimensionat, aceasta transmisia era un succes pe piata.
VEZI CE ZICE OFICIAL DACIA DESPRE EASY-R?
Tehnologia cutiei automatizate se aplică unei cutii care, la origine, este manuală. De aceea, în timpul de schimbare al treptelor, există un interval scurt numit întrerupere de cuplu.
Într-un mod de conducere lin, când șoferul accelerează constant și lin, aceste schimbări ale treptelor de viteză sunt, practic, neobservate. Acesta este modul de conducere practicat de majoritatea șoferilor, mai ales în oraș.
Într-un mod de conducere sportiv, în timpul unei accelerații puternice, șoferul va resimți un salut care poate fi inconfortabil în momentul schimbării vitezei.
Mai ieftin decât o cutie automată
Consumul legat de cutia de viteze Easy-R este cu aproape 3,5 % mai ridicat în oraș decât în cazul cutiei manuale, iar în extraurban acesta este practic identic. Ținând cont de toate avantajele de care beneficiază clientul, această diferență de consum nu este semnificativă.
Acesta este sistemul de transmisie cu două pedale care oferă cel mai mic consum de combustibil