Marca PEUGEOT își accelerează strategia de electrificare în 2022, cu Noul 408, care va completa oferta de modele plug-In hybrid, deja consolidată cu Noul 308 și vehiculele utilitare 100% electrice.
În 2022, peste 70% din gama de modele PEUGEOT vândute la nivel mondial este electrificată. În Europa, modelele electrificate PEUGEOT reprezintă 1 din 4 vehicule de pasageri vândute în primul semestru din 2022 (față de 1 din 6 în 2021).
Până în 2025, 100% din gama de modele PEUGEOT va oferi o variantă electrificată. Acest lucru implică o creștere substanțială a numărului de baterii produse.Constructorul estimează astfel că, în 2022, va asambla până la 10.000 de baterii pe lună pentru gama sa de vehicule de pasageri și până la 7.000 de baterii pe lună pentru gama sa de vehicule
utilitare.
Tehnicienii asamblează fiecare unitate de baterie de 50 kWh (celule și componente preasamblate) în aproximativ 60 de minute. Pentru unitățile mai mari de 75 kWh sunt necesare 90 de minute. Bateriile sunt supuse apoi unor teste riguroase, ce asigură o garanție de 8 ani/160 000 kilometri pentru 70% din capacitatea sa de încărcare.
Întregul proces de testare durează 15 minute și este esențial pentru a autoriza instalarea bateriei în vehicul.
– Primul test constă în verificarea bunei funcționări a bateriei în urma asamblării.
– Un test de performanță simulează apoi utilizarea bateriei la putere maximă.
– Ultimul test validează etanșeitatea bateriei.
Bateria este presurizată pentru a monitoriza eventualele scurgeri detectate în urma unei scăderi a presiunii. O etanșare adecvată va împiedica pătrunderea de apă sau murdărie în celulele bateriei și compromiterea ciclului de viață sau performanței acesteia.
Operatori specializați lucrează în atelierele de asamblare dedicate bateriilor din cadrul a cinci fabrici ale Grupului: Vigo și Zaragoza (Spania), Trnava (Slovacia), Sochaux și Mulhouse (Franța) și, în curând, Hordain (Franța).
Aceste unități de producție asamblează pe aceeași linie modele electrificate sau termice.