Odată cu tranziția către un nou sezon, autovehiculele au nevoie de anumite verificări și adaptări pentru a asigura o durată de viață cât mai lungă. Într-un interviu cu Liviu Nae, managerul parcului auto Mogo România, acesta ne-a explicat care sunt cei mai utili pași pe care trebuie să-i urmăm în întâmpinarea anotimpului rece pentru a ne asigura că autovehiculul îndeplinește toate standardele de siguranță.
1. Înlocuirea cauciucurilor
Unul dintre primii și cei mai importanți pași de urmat în pregătirea autoturismului pentru
anotimpul rece este schimbarea cauciucurilor cu unele speciale pentru iarnă. Deși cauciucurile All-season sunt o variantă potrivită pentru cei care vor să economisească timp și bani, întrucât nu trebuie înlocuite de mai multe ori pe an, specialiștii recomandă utilizarea cauciucurilor special concepute pentru fiecare sezon în parte. Explicația este dată de faptul că cauciucurile All-Season nu au o aderență potrivită nici în perioadele mai calde, nici în cele mai reci, iar pentru a putea fi folosite iarna, au nevoie de o inscripție specială, MS, sau Mud and Snow, fără de care cauciucurile sunt considerate nepotrivite pentru anotimpurile reci.
„Recomand cu siguranță trecerea pe cauciucuri specifice fiecărui sezon. Diferența este următoarea: cauciucurile de vară, iarna, la temperaturi scăzute, se întăresc și nu mai au aceeași aderență și distanța de frânare. Cauciucurile de iarnă sunt produse dintr-o compoziție mai moale, iar la temperaturi scăzute rămân destul de moi, ceea ce oferă o aderență mai bună la frânare, cât o și stabilitate mai bună a mașinii”, explică Liviu Nae.
2. Verificarea stării bateriilor și a bujiilor
La fel de importantă este și verificarea stării bateriei și a bujiilor. Cu cât temperaturile sunt mai scăzute, cu atât autovehiculul folosește mai mult curent pentru că utilizează mai multe funcții, precum climatizare, încălzirea în scaune, dezaburirea oglinzilor sau a lunetei. Dacă bateria are o uzură mare, nu va mai avea puterea necesară pentru a furniza energie, ceea ce va face pornirea autovehiculului din ce în ce mai grea. Din acest motiv, înaintea anotimpului rece se recomandă o vizită la service pentru a se constata gradul de uzură a bateriei.
Pe lângă baterie, atât la mașinile care utilizează benzină, cât și la cele cu motorină, se recomandă verificarea bujiilor.
„La mașinile diesel, bujiile folosesc curent pentru a se preîncălzi, iar în momentul în care ajung la o anumită temperatură, provoacă o așa zisă explozie a combustibilului pentru a porni motorul. Dacă una, două bujii nu funcționează cum trebuie și nu se încălzesc deloc, atunci va fi foarte greu sau chiar imposibil să pornești mașina. Dacă pentru autovehiculele diesel costurile pentru verificarea și schimbarea bujiilor sunt mai mari, iar procesul este mai complicat, la mașinile pe benzină această procedură se poate realiza și acasă de cineva care are cunoștințe de mecanică”, continuă managerul parcului auto.
3. Înlocuirea antigelului și a lichidului de parbriz
În timpul iernii trebuie să ne asigurăm că densitatea antigelului este una potrivită anotimpului pentru că, în cazul în care apa este într-o compoziție mai mare decât antigelul își poate mări volumul din cauza înghețului, fapt ce conduce la fisuri, spargerea garniturilor sau deteriorarea motorului.
„Antigelul se folosește pentru a nu lăsa apa să înghețe, combate coroziunile cauzate de aceasta și ajută la încălzirea motorului pe timp de iarnă. Cu cât motorul se încălzește mai repede, cu atât merge la o temperatură optimă, ceea ce înseamnă un consum mai bun și o uzură mai mică”, ne spune Liviu Nae.
Lichidul de parbriz trebuie înlocuit cu unul special pentru iarnă, care rezistă la temperaturi mai joase pentru a evita riscul de îngheț sau spargere a vasului în care se află. „Odată înghețat, lichidul nu mai poate circula prin sistemul de spălare a parbrizului, ceea ce poate cauza probleme în ceea ce privește vizibilitatea”.
4. Tratamente speciale pentru caroserie
Pentru cei care vor să aibă grijă de caroseria autovehiculului, se pot realiza tratamente speciale pe timpul toamnei care au rol de protecție împotriva înghețului.
„Toamna se pot face niște tratamente speciale care protejează caroseria împotriva zgârieturilor. Sunt tratamente ceramice pe care le recomand pentru mașinile scumpe sau noi, întrucât protejează lacul și vopseaua. Sunt potrivite pentru o iarnă, însă mai departe depinde de calitatea tratamentului”, detaliază Liviu Nae.
Pentru a ne asigura că autovehiculul funcționează corespunzător înaintea perioadelor reci, este recomandată o verificare la un service auto autorizat. Pe lângă componentele expuse anterior, importante mai sunt sistemul de frânare, pentru a ne asigura că autovehiculul îndeplinește standardele de siguranță, și ștergătoarele, pentru a asigura o vizibilitate cât mai bună.
Mogo, soluția pentru cei care vor să obțină finanțare pentru înlocuirea mașinii
Mogo România oferă o soluție de finanțare rapidă celor interesați de achiziționarea unei mașini uzate. Mogo este o soluție fintech ce integrează două canale mari de distribuție, fie prin intermediul unui dealer sau direct din site, clienții pot selecta mașina dorită, completează formularul de aplicare, iar, în urma aprobării, contractul poate fi semnat digital. În mai puțin de 1 ora pot fi la volanul mașinii alese.