Acesta este momentan aplicat motorului 1.5 dCI de 110 CP si se numste HYBRID ASSIST.
Noul sistem Energy dCi 110 Hybrid assist este de fapt un motor electric aditional care este alimentat de un acumulator de mici dimensiuni aflat in zona puntii spate.
Acesta functioneaza doar la plecarile de pe loc unde motorul electric asista propulsorul diesel pentru a scade considerabil consumul de motorina din oras.
Tot aici sistemul Energy dCi 110 Hybrid assist opreste motorul diesel inca de la 30 de km/h cand masina franeaza pentru a ajunge la semafor.
Pe scurt, vorbim de un sistem hybrid extrem de eficient care ofera masinii emisii reale de 94 g/CO2, record absolut in segmentul MPV cu o masina care cantareste peste 1.4 tone la gol.
Cat despre eficienta Renault spune ca noul Scenic Energy dCi 110 Hybrid assist consum in medie doar 3.6 litri motorina pentru 100 de km, adica un minim de 2.5 litri in modul extraurban si undeva in zona de 5 litri atunci cand mergem in oras.
O alta surpriza este ca sistemul Energy dCi 110 Hybrid assist este cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte!