Este greu de crezut cum acum in 2022, incompetentii de la CNAIR au ales sa largeasca un drum national care trece prin comune cu treceri de pietoni si trafic local serios, in loc sa construiasca o sosea de viteze pe langa aceste comune.
Largirea la doua benzi pe sens a unui drum national cu limite de viteze de 30 km/h la trecerea de pietoni din localitate, este cea mai proasta alegere a unei companii de infrastructura rutiera din Europa.
In toate tarile civilizate se construiesc drumuri de viteza ( aici citim autostraza cu 130 km/h sau drumuri express cu 110 km/h!), in timp ce la noi CNIAR si conducerea defectuoasa a Ministerului Transporturilor vrea ca mortalitatea pe aceste sosele sa fie din ce in ce mai mare!
Mai mult decat atat, vedem cum aceesi ingineri doresc sa largeasca drumul national DN17 Glod-Sinaia care traverseaza Cota 1000 la doua benzi pe sens intr-o zona muntoasa unde aceasta solutie este extrem de costisitoare de realizat!
In realitate, previziunile noastre spun ca drumul Tartasesti-Targoviste urmeaza sa fie largit la doua benzi pe sens, insa mortalitatea riveranilor din Dambovita urmeaza sa creasca vertiginos!
VEZI CE ZICE CNAIR
Durata contractului pentru DN71 este de 96 luni, din care: 12 luni pentru proiectare, 24 luni pentru execuţia lucrărilor şi 60 de luni pentru garanţie.
CNAIR precizează că durata contractului poate varia în funcţie de perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de antreprenorul desemnat câştigător.
Valoarea contractului este cuprinsă între 1.066.703.205,98 lei şi 1.208.756.943,59 lei (fără TVA) şi vizează proiectarea şi execuţie „Modernizare DN71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulaţie şi km. 51+041 – km. 109+905 drum la două benzi: (Sector 2): Târgovişte – Sinaia km. 51+041 – km. 109+905 – drum la două benzi de circulaţie”, în lungime de 58,86 km.