Green NCAP a dat publicitatii ultimele rezultate realizate atat in laborator cat si pe sosea cu cele mai noi masini vandute in Europa.
Socul celor de la Green NCAP, organism nascut sa arate care este poluarea motoarelor diesel si pe benzina, a fost atunci cand a trebuit sa publice rezultatele acestor teste.
Conform indexului de eficienta se pare ca un diesel modern 2.0 TDI Euro6 TempD polueaza in realitate mult mai putin decat un hybrid de la Toyota sau Honda.
Aceste rezultate sunt cu adevarat socante pentru cei care critcau pana acum masinile diesel, respectiv pentru cei care inca considera cu un hybrid sau un PHEV sunt masini mult mai ecologice.
Implenentarea a doua DPF-uri, a unui sistem AdBlue si a unui sistem SCR de ultima generatie permite motoarelor diesel sa fie mult mai ECO decat motoarele pe benzina hybrid.
Si acest lucru se observa cel mai bine la capacitatea de a parcurge 1.000 de km in mod real cu doar 45 de litri motorina, in timp ce un PHEV sau Hybrid modern nu pot sa depaseasca 600 de km cu o singura alimentare.
Vedeta germanilor este motorul 2.0 TDI de 115 CP, insa si gama 1.5 BlueHDI de la Peugeot si Citroen care reusesc un idex de eficienta peste 7.7, in timp ce o Toyota Yaris Hybrid nu poate sa afiseze decat un idex de 7.4.
La categoria Clean Air un Audi A3 2.0 TDI reuseste sa afiseze un idex real mai bun decat cel al unui Honda Jazz Hybrid sau Yaris Hybrid.
Vedeta vanzarilor din Romania, Toyota CH-R Hybrid este un esec la testele Green NCAP pentru ca afiseaza un index de eficienta doar de 6.9, iar categoria Clean Air are doar 6.0.