Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Colaps pe piata auto din Romania!

Dacia a coborât la un nivel extrem de mic, pe care nu l-a mai cunoscut de mai bine de un deceniu. Cea mai neagră lună din istoria industriei auto românesti s-a încheiat cu un bilanţ catastrofal, am putea spune, pentru companiile implicate în producţia si vânzarea de automobile.

Evoluţia nu a fost una uniformă pentru toţi jucătorii din piaţă, unii reusind să-si păstreze un nivel de eficienţă acceptabil, în timp ce alţii au trecut prin momente dramatice. Dealeri care în vremurile bune vindeau câteva zeci de autoturisme pe săptămână au avut zile în care niciun client sau măcar un gură-cască nu a călcat pragul showroom-ului, punând astfel sub semnul întrebării viitorul investiţiilor realizate până acum de firmele autohtone. De altfel, firmele locale, dealeri sub contract cu importatorii, sunt cele mai ameninţate de spectrul crizei financiare, singura lor sursă de venit fiind în această perioadă serviciile after-sales, adică intrările în service.

Scăderi de 60-70% Producătorul naţional Dacia a livrat în ianuarie 1.645 de autoturisme Logan si Sandero, plus alte 263 utilitare Pick-up si Logan Van, devenind astfel una dintre mărcile cele mai afectate de actuala criză. Cel mai relevant indicator al evoluţiei este cota de piaţă, care în cazul Dacia a scăzut la o valoare ce reprezintă un record negativ, 23%, comparativ cu 29% în ianuarie 2008 sau peste 50% acum 4-5 ani. Prima concluzie ce se desprinde din aceste cifre este gradul diferit în care au reacţionat clienţii diferitelor mărci, cei ai mărcii Dacia numărându-se printre cei mai afectaţi de criză. Scăderi la fel de mari au înregistrat si alte branduri de volum, procentual aflându-se peste media pieţei, de -64% faţă de ianuarie 2008. Toyota, Ford, Kia, Opel, Chevrolet, Skoda si Renault se numără printre cei care au pierdut cei mai mulţi clienţi. La polul opus, Volkswagen, Peugeot, Mazda, Mitsubishi sau Citroën au avut scăderi mai reduse, sub media pieţei. Au existat si sapte mărci cu o evoluţie pozitivă, însă toate au volume mici si sunt branduri de lux. Singura excepţie a fost Hyundai, o marcă de volum care a vândut mai multe masini decât în luna similară a anului trecut, motivul, neconfirmat încă, fiind o livrare în bloc către un dealer din altă ţară.

O posibilă revenire în primăvară Teoretic, ţinând cont de faptul că luna ianuarie a fost, în mod uzual, o lună slabă de-a lungul timpului, cheltuielile pentru automobile fiind reduse în bugetele populaţiei, lunile următoare, probabil din martie, ar trebui să aducă o usoară revenire, comparativ cu prima lună din 2009. În plus, relansarea Programului Rabla, o posibilă relaxare a creditării si reducerea impactului psihologic al crizei asupra cumpărătorilor ar fi câteva dintre motivele ce ar trebui să aducă o gură mică, dar necesară de oxigen în industrie. Până atunci, discount-urile aplicate de cele mai multe dintre companiile distribuitoare sunt singura armă împotriva lipsei de încredere si de finanţare în rândul populaţiei. Brent Valmar, vicepresedintele APIA si director Porsche România, a afirmat că aceste reduceri masive sunt nesustenabile economic, dar, surprinzător, a spus că nimeni nu vinde fără profit datorită diferenţelor de curs valutar. Cert este că stocurile, imense în unele cazuri, reprezintă un argument suficient pentru distribuitori astfel încât să-si permită reduceri de preţ incredibile.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente