Fostul cel mai mare importator de masini noi din Romania, austriecii de la Porsche Romania au pierdut cota de piata atat de mare in 2022, incat incep sa devina o mare problema pentru reteaua de dealeri.
Preturile foarte mari, calitatea proasta a masinilor si termenele de livrare de peste 1 an sunt principalele motive pentru care romanii nu mai cumpara VW, Skoda sau Seat!
Mai jos vezi statisticile ACARO unde Hyundai ramane si in primele patru luni ale anului cel mai mare importator de masini din Romania!
Pe primele cinci luni din 2022, inmatricularile de autoturisme noi au atins valoarea de 47.645 unitati, in crestere cu 32,92% fata de perioada similara din 2021, respectiv 35.845 unitati.
In ceea ce priveste autoturismele second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania, volumul acestora a atins in mai 2022 cifra de 29.952 unitati, o scadere de – 5.1% fata de mai 2021.
Pe primele cinci luni din 2022, inmatricularile de autoturisme second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania au ajuns la valoarea de 135.275 unitati, in scadere cu – 19.05% fata de perioada similara din 2021, respectiv 167.101 unitati.
Clasamentul pe marci autoturisme noi, ianuarie-mai 2022:
- DACIA = 12.616 unitati
- HYUNDAI = 3.921 unitati
- FORD = 3.699 unitati
- TOYOTA = 3.565 unitati
- SKODA = 3.307 unitati
- VOLKSWAGEN = 2.934 unitati
- RENAULT = 2.788 unitati
- PEUGEOT = 1.636 unitati
- MERCEDES = 1.590 unitati
- KIA = 1.090 unitati