Una dintre cele mai circulate sosele din Romania ramane si in acest an celebra Valea Prahovei care este tranzitata de DN1, sosea care incepe la Baneasa in Bucuresti si care se opreste tocmai in Ardeal.
Exact pe acolo trec peste 40.000 de masini zi de zi, iar toti cei care au condus Romania din anii 90 pana acum nu au facut nimic pentru economica si nervii romanilor.
Acum in 2021 Drula de la USR a fortat CNAIR sa cada la un acord cu toti primarii importanti din zonele prin care trece viitoarea autostrada Ploiesti-Brasov pentru a incepe lucrarile.
CE ZIC PRIMARII?
Potrivit noului proiect, autostrada, în zona montană din judeţul Prahova, va avea în componenţă patru tuneluri, două în Sinaia, unul în Buşteni şi unul în Azuga.
Până acum nu era în discuţie ca A3 să aibă în componenţă un tunel la limita judeţului Prahova, dar s-a ajuns la această variantă după ce autorităţile au realizat că vechiul proiect ar fi afectat un cartier din Azuga, unde mai multe case şi blocuri ar fi trebuit demolate.
„Chiar zilele acestea reprezentanţi CNAIR ne-au cerut punctul de vedere cu privire la construcţia autostrăzii. După discuţii a rămas că vor prinde în proiect varianta pe care am propus-o eu”, a declarat Vlad Oprea, primarul staţiunii Sinaia.
„La Sinaia, A3 va intra în tunel din dreptul primului pod de la DN1, merge în munţii Baiului pe o lungime de 2 kilometri şi iese din munte pe o porţiune scurtă, în cartierul Clăbucet, pentru că apoi să intre din nou în munte pentru alţi doi kilometri”, a explicat Oprea.
Tunelul de la Buşteni va avea o lungime de patru kilometri şi va fi cel mai lung dintre cele patru propuse. Va intra în munte din dreptul cartierului Piatra Arsă şi va ieşi în imediata apropiere a castelului Cantacuzino din Buşteni.
„Şi la Azuga va fi un tunel mic, dar acolo încă nu este definit proiectul foarte clar. Este necesar acest tunel şi la Azuga pentru că va ocoli un cartier din zona gării. În varianta clasică ar fi trebuit să se demoleze câteva case şi chiar câteva blocuri.
În plus autostrada trecea foarte aproape de oraş. La Azuga se face un tunel mai mic, probabil de 500 de metri, cel mult un kilometru, dar nu este bătută în cuie soluţia, este o chesiune total nouă, încă nu a fost studiată”
A3 pe tronsonul Comarnic-Braşov este încă la faza de studiu de fezabiliate şi proiectare (noua variantă), licitaţia pentru execuţia lucrării fiind programată pentru anul 2024 cu termen de finalizare a proiectului „la cheie” in anul 2026!
Si ca sa incheiem intr-o nota vesela vezi cum arata un anunt in EZ in anul 1997 si cine a condus Romania incepand cu anul 1990 si pana in prezent!
Vise, taică…