Pe scurt vorbim de inceperea lucrarii la doua tronsone de drum expres in sudul tarii care leaga doua orase fara alte conexiuni. Adica CNAIR leaga Craiova de Slatina, insa lucrarile pe tronsonul Slatina-Pitesti care este extrem de important nici marcar nu avem incepute lucrarile.
Specialistii spun ca drumul expres Craiova-Slatina urmeaza sa fie finalizat primul, insa din pacate oltenii nu vor avea un parcurs cu masina elegant pentru ca Slatina-Pitesti este inca realizat pe vechiul drum realizat pe vremea comunistilor!
Lotul Craiova-Balș (17,7 km) este executat de italienii de la Tirrena Scavi pentru 358 milioane RON, termenul contractual de finalizare fiind sfârșitul lui 2021, fără șanse reale de a fi respectat. Lucrările au început târziu în 2019 și au ajuns la aproximativ 7% stadiu fizic.
Sunt atacați doar 7 km, restul fiind blocați de sondele Transgaz neidentificate la studiul de fezabilitate din 2008, impunându-se o modificare a traseului.
Segmentul Balș-Slatina (39,85 km) este construit de UMB cu 1,45 miliarde RON, fiind împărțit în două loturi (Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km). Lucrările au debutat în ianuarie 2020 și au ajuns la peste 20% progres fizic pe primul sector și 15% pe cel de-al doilea.
Și aici avem un termen contractual de finalizare la sfârșit de 2021, având doar șanse teoretice de a fi respectat, chiar dacă blocajele birocratice sunt mai puține și ritmul de execuție este foarte bun.