Mariana Ioniţă a fost revocată de la Conducerea CNAIR şi înlocuită cu Cristian Pistol. Noul preşedinte al Consiliului de Administraţie este Bogdan Pascu.
Consiliul de Administraţie pe care l-a convocat astăzi Ministerul Transporturilor urmează să decidă revocarea Marianei Ioniţă de la conducerea Companiei de Drumuri (CNAIR) şi înlocuirea acesteia cu inginerul Cristian Pistol, consilierul premierului pentru infrastructură, potrivit surselor Economedia.
Pistol, care a ocupat anul acesta şi poziţia de şef peste autostrăzi, a fost numit recent administrator al CNAIR. Revocarea Marianei Ioniţă, programată iniţial pentru săptămâna trecută, a fost amânată pentru astăzi, nu întâmplător, ci pentru a se tranşa alegerile de la PNL.
În cărţi pentru o funcţie importantă, respectiv preşedinte al Consiliului de Administraţie sau director general adjunct, este Bogdan Pascu un apropiat al lui Dan Voiculescu, acum membru în CA şi fost şef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.
VEZI CE SALARIU VA AVEA NOUL SEF CNAIR:
43.895 lei indemnizaţia în CNAIR pentru Director General, director general adjunct şi director economic
Mariana Ioniţă ocupă funcţia de director general interimar, nu a fost numită în urma unui concurs pe Ordonanţa 109 (Guvernanţa corporativă a companiilor de stat), iar indemnizaţia este de 43.895 lei.
Aceeaşi indemnizaţie este prevăzută şi pentru funcţiile de director general adjunct respectiv director economic. Pentru funcţiile de Preşedinte al Consiliului de Administraţie sau membru CA indemnizaţia este de 13.215.
CARE SUNT PRIMELE ORDINE ALE NOILOR PENELISTI:
Noul șef al CNAIR, Cristian Pistol, și-a flexat vineri mușchii la antreprenorul grec Aktor de pe lotul 2 din
#AutostradaA10 Sebeș-Turda, amenințând cu rezilierea.
Vrem să credem că este doar o declarație nefericită motivată de lupte politice meschine anti-infrastructură și anti-cetățeni, și nu o intenție adevărată care ar fi dezastruoasă acum în prag de inaugurare, la stadiu fizic de peste 90% și după 7 (ȘAPTE!) ani de chin în execuție.
Să ne înțelegem: este PERFECT FEZABIL ca lotul de 24,25 km să fie dat în trafic în acest an, în decembrie, cel mai târziu, iar asociația noastră a susținut tot timpul că se poate deschide circulația în 2021, chiar dacă pe un singur sens, pe câteva sute de metri, în zona Oiejdea.
Realitatea: asfalt gata (strat de uzură) pe 21 din 24 de km, marcaje aproximativ 50% (pot fi finalizate în maxim două săptămâni), parapete de protecție instalate pe km întregi și doar câteva puncte critice rămase: o zonă fără balast stabilizat la Teiuș, debleul Oiejdea (unde este deja binder pe un sens) și problema de la Sâncrai (se va rezolva în scurt timp).
În mod normal, cu puțin chef de muncă din partea antreprenorului și a oficialilor CNAIR, deschiderea traficului poate fi făcută fără probleme la final de noiembrie, cel mai târziu în primele două săptămâni din decembrie, incluzând aici și procedurile de recepție.
Sperăm că după 7 ani de suferință, cu un faliment al partenerului Euroconstruct (țeapă, pe românește), grinzi căzute de pe pile (fără victime, din fericire), mobilizare foarte slabă ani la rând, relocări de utilități amânate la infinit, ba chiar o grevă a subcontractorului Marcotim și multe, multe, multe bâlbe și promisiuni fanteziste din partea autorităților dar și a antreprenorului general, vom circula în MAXIM DOUĂ LUNI pe cei 24 de km și nu vom intra în “logica” de tristă amintire a contractelor reziliate abuziv la stadiu de peste 90% și a autostrăzilor muzeu!