Citroën sărbătorește cea de-a 75-a aniversare a celui mai emblematic model al său: 2 CV.
Proiectat la studioul de design Citroën de pe Rue du Théâtre din Paris și pus la punct în centrul de testare La Ferté-Vidame din regiunea Eure-et-Loir, a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Paris, pe 7 octombrie 1948.
Modelul 2 CV s-a bucurat de o evoluție excepțională: au fost produse în total 5.114.969 unități, inclusiv 1.246.335 de furgonete 2 CV. Ultimul 2 CV a părăsit fabrica Mangualde din Portugalia la 42 de ani de la lansare, pe 27 iulie 1990, la ora 16.00.
O MAȘINĂ LEGENDARĂ CARE A DEVENIT UN SIMBOL AL LUMII AUTOMOBILISTICE
Când a intrat în producție, în iulie 1949, modelul 2 CV era o mașină mică, cu un motor cu doi cilindri în linie de 9 CP, 375 cmc, răcit cu aer, capabil să atingă o viteză maximă de 50 km/h.
Citroën a revoluționat industria auto cu un vehicul economic și versatil.
Forma sa unică și atractivitatea au cucerit rapid o mare parte a populației. Dar succesul său uriaș poate fi atribuit, de asemenea, gamei infinite de utilizări, precum și banchetelor detașabile, ușurinței, agilității și confortului său. Ca să nu mai vorbim de faptul că era ultra economic la rulare, ceea ce l-a făcut să fie cea mai populară mașină. Până în 1950, comenzile au fost masive, împingând termenele de livrare până la 6 ani.
Pentru a marca această aniversare, opt modele simbolice 2 CV de la Citroën Conservatoire au fost fotografiate dintr-o perspectivă artistică deosebită:
• Modelul 2 CV 6 by Hermès, îmbrăcat de Hermès la interior și exterior, a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din anul 2008 pentru a marca cea de-a 60-a aniversare a modelului 2 CV.
• 2 CV 6 Spécial, unul dintre ultimele 2 CV produse la uzina din Levallois în 1988.
• 2 CV Spot, prima ediție specială Citroën, din care au fost construite 1.800 de exemplare cu tapițerie bicoloră și caroserie realizată după un design al stilistului Serge Gevin.
• 2 CV A, unul dintre cele 250 de prototipuri construite în 1939 pentru Salonul Auto, care a fost anulat din cauza celui de-al Doilea Război Mondial. Unul dintre cele patru vehicule rămase la Citroën Conservatoire.
• 2 CV A Berline (1950), identic cu cel prezentat de Pierre Boulanger la deschiderea Salonului Auto de la Paris din 1948.
• Modelul 2 CV A cu volan pe dreapta, construit la Slough (Marea Britanie) începând cu 1953. Avea un portbagaj din tablă și geamuri spate care se deschideau. Până în prezent, este cel mai vechi 2 CV britanic din Europa.
• 2 CV AZU, o furgonetă 2 CV produsă din 1954 până în martie 1978, cu o capacitate de încărcare mare și uși „dulap“ în spate pentru încărcare facilă.
• 2 CV 4 x 4 „Sahara“, cu tracțiune integrală și două motoare care îi permit să abordeze pante de peste 40 de grade pe nisip.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI