Hyundai Motor Group a dezvoltat pentru prima dată în lume tehnologiaCVVD (Continuously Variable Valve Duration) și o va aplica pe automobilele sale Kia șiHyundai.
Inovația a fost dezvăluită alături de primul propulsor pe care va fi disponibilă:motorul SmartStream G1.6 T-GDi.Tehnologia CVVD optimizează atât performanțele motorului cât și eficiența consumului decombustibil, fiind în același timp și ecologică.
Sistemul controlează durata deschiderii șiînchiderii supapelor în funcție de condițiile de condus, obținându-de astfel o creștere de 4%a performanțelor și de 5% a eficienței consumului de combustibil, în același timp scăzândemisiile cu 12%.
„Dezvoltarea tehnologiei CVVD este un exemplu bun pentru modul în care Hyundai MotorGroup îmbunătățește tehnologia sistemului nostru de propulsie”, a declarat Albert Biermann,Șeful Diviziei de Cercetare-Dezvoltare al Hyundai Motor Group. „Vom continua eforturilenoastre de inovare, pentru a aduce schimbări în conceptele viitoare și a asigurasustenabilitatea modelului nostru de business.”
Inovație: Tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration)
Până în acest moment, performanțele și eficiența unui motor au fost guvernate de tehnologiide distribuție variabilă care controlează momentul de deschidere/închidere precum șiadâncimea deschiderii supapelor.
Tehnologiile deja existente de control a supapelor reglează timpul de deschidere și închiderea supapei (cum ar fi CVVT – Continuously Variable Valve Timing) sau controlează volumul deaer admis prin reglarea adâncimii deschiderii (CVVL – Continuously Variable Valve Lift).
Tehnologiile de până acum nu au putut să controleze durata, deoarece timpul de închidereal supapei era subordonat momentului de deschidere, astfel încât nu putea existaadaptabilitate la diferitele situații de condus.
Tehnologia CVVD se îndreaptă într-o nouădirecție, prin ajustarea perioadei de timp cât stă deschisă o supapă în funcție de cerereamotorului.
În momentul în care automobilul păstrează o viteză constantă și necesită un răspuns minimdin partea motorului, tehnologia CVVD deschide supapa de admisie de la mijlocul și până lasfârșitul timpului de compresie.
Acest lucru ajută la îmbunătățirea eficienței consumului decombustibil prin reducerea rezistenței cauzate de compresie. Pe de altă parte, cândautomobilul rulează la viteze ridicate și puterea utilizată de motor este mare, supapa deadmisie este închisă la începutul timpului de compresie, pentru a maximiza cantitatea de aerutilizată pentru explozie. Acest lucru contribuie la creșterea cuplului motorului pentru aîmbunătăți accelerația.
Motorul SmartStream G1.6 T-GDi
Dezvăluit alături de noua tehnologie CVVD, noul motor SmartStream G1.6 T-GDi este ounitate turbo pe benzină cu patru supape pe cilindru, ce produce 180 CP și oferă un cuplude 27.0 kgm. Noul sistem de propulsie este primul care folosește noua tehnologie CVVD aGrupului și sistemul de recirculare a gazelor de eșapament de joasă presiune (LP EGR)pentru a reduce consumului de combustibil.
Sistemul de recirculare a gazelor de eșapament returnează o parte a gazului ars de motor încamera de ardere, producând un efect de răcire și reducând emisiile de oxizi de azot.
Motorul G1.6 T-GDi oferă de asemenea, un sistem de joasă presiune care redirecționează gazele arse către turbină, nu către sistemul de admisie, pentru a crește eficiența în timpul accelerării.
n plus, noua unitate prezintă un sistem integrat de management termic (Integrated ThermalManagement System) care încălzește sau răcește rapid motorul la o temperatură optimă; șiun sistem puternic de pulverizare directă care atinge o presiune de 350 bar, depășindpresiunea de 250 bar a motorului T-GDi anterior.
În plus, componentele aflate în mișcare înmotor sunt acum ”low friction”, reducând frecarea cu 34%.