GVC ajustează cuplul motor în funcție de modul în care este acționat volanul, pentru a obține un comportament rutier superior și pentru a intensifica sentimentul Jinba Ittai, de unitate cu mașina, specific Mazda.
Concret, sistemul decelerează la intrarea într- un viraj și transferă sarcina pe puntea față pentru o aderență mai bună și crește din nou forța de accelerație când unghiul de virare este constant simultan cu transferul greutății pe puntea din spate. Comportamentul vehiculului este mai aproape de intenția șoferului, reducându-se nivelul corecției volanului, indiferent de condițiile de drum, chiar și în situația unor manevre de urgență.
Sistemul are în centru șoferul și pasagerii, reducând oboseala și crescând confortul.
Motorizările diesel pot fi comandate cu AWD (tracțiune integrală), care prezintă un sistem de avertizare asupra pierderii aderenței punții motrice.
Acesta folosește 27 de semnale de la diferiți senzori care monitorizează permanent condițiile de drum și intențiile șoferului și transmit puterea instant spre roțile care au nevoie, chiar și în condițiile schimbărilor neprevăzute.
Tot pentru un confort superior, antifonarea generală a fost îmbunătățită, iar anumite elemente de la interior sunt schimbate. Head Up Display-ul are acum o rezoluție color, mai bună, și se ajustează în funcție de felul cum este aranjat și scaunul electric al șoferului, instrumentarul de bord integrează un ecran color TFT LCD cu o grafică superioară, iar butoanele integrate pe volan au fost rearanjate pentru a fi mai ergonomice.
Mazda6 2017 prezintă trei variante de motorizare SKYACTIV pe benzină: derivatele de 145 și 165 CP ale motorului SKYACTIV-G 2.0 și SKYACTIV-G 2.5 de 192 CP, precum și două motoare diesel, bi-turbo, de 150 și 175 CP, variante ale SKYACTIV-D 2.2, angrenate fie de transmisii manuale sau automate.
Motorul diesel integrează în premieră trei sisteme noi care cresc viteza de reacție și reduc zgomotul produs. Acestea îmbunătățesc răspunsul la acționarea pedalei de accelerație, atenuează zgomotul detonațiilor diesel și variază distribuția motorului pentru a contracara sunetul pe anumite benzi de frecvență, în care în mod normal vibrațiile motorului sunt cel mai ușor de perceput de pasageri.