Podul Grant este un pod… aproape legendar, construit inițial pentru șosea și tramvai din București, inaugurat în 1910, care traversează liniile de cale ferată ce pătrund spre Gara Basarab și Gara București Nord.
În forma sa inițială, podul consta din patru tabliere metalice din oțel pudlat, cu deschiderea de 42 m, cu grinzi cu zăbrele calea jos, de tip Schwedler, care au fost recuperate de la podul peste râul Putna Seacă, de pe linia Buzău-Mărășești, când acestea au fost înlocuite cu altele din oțel.
Ulterior, când au fost construite cele două linii de acces în depoul București Călători, podul Grant a fost lungit cu două deschideri de câte 10 m, din grinzi metalice înglobate în beton.
În anul 1929, „Atelierele Centrale de Poduri”, întreprindere proprie a Companiei de Căi Ferate din România, specializată în uzinarea și montajul podurilor de cale ferată, a executat lucrări de consolidare a Podului Grant.
La sfârșitul anilor ‘70 și începutul anilor ‘80 paralel cu acesta a fost construit un nou pod. Noul pod Grant, care trece peste un grup de căi ferate de 136 de metri lățime, a fost construit conform noilor standarde antiseismice stabilite după cutremurul din 1977.
A fost aleasă o structură economică constructiv, cu grinzi precomprimate de beton, o tehnologie constructivă avansată, realizată cu resurse românești la întreprinderea Granitul.Pasajul principal asigură pe fiecare sens circulația traficului auto pe două benzi și a tramvaiului pe o linie, lățimea totală pentru un sens fiind de 10,50 m cu banda de 1,20 m între ele.
În afară de pasajul principal există și 6 pasaje amplasate pe bretelele de legătură cu diversele artere de circulație din zonă. Pasajele de acces din calea Giulești și de coborâre pe calea Giulești asigură circulația vehiculelor pe o bandă în sens unic, având lățimea de 5,50 m.
Celelalte pasaje pe bretele asigură circulația rutieră pe două benzi de circulație, câte una pe sens, având o lățime totală de 11,00 m.
In prezent Podul Grant are doar sensul spre Turda 1 Mai modernizat pentru ca PMB a taiat complet finantele pentru finalizarea si a caii de rulare spre Crangasi Militari.
Langa Podul Grant la o foarte mica distanta Ion Tiriac construieste cel mai luxos centru de afaceri din Europa de Est, respectiv un nou turn de peste 130 de metri care vine sa inlocuiasca defunctul turn IFMA daramat in urma cu cateva luni.
Aceasta urmeaza sa fie cea mai inalta cladire din Romania!