Si cand spunem asta ne uitam la listele de mentenata ale motorizarilor L3 turbo de cilindree mica care din pacate nu se mai ridica la nivelul predecesorilor sai.
Aici putem pune fata in fata vechiul 1.6 MPI de 90 CP de la Dacia Logan vs 0.9 TCe de 90 CP, zona unde motorul aspirat merge sute de mii de km fara costuri aditionale.
Exact aceeasi situatie se regaseste si la Peugeot cu 1.2 PurTech THP care inlocuieste vechiul 1.6 MPI de 120 CP, sau la VAG unde vechiul si extrem de fiabilul 1.6 MPI de 102 CP a fost inlocuit de un motor extrem de slab 1.0 TSI.
In timp ce europenii au trecut la motoarele mici turbo cu injectie directa Hyundai tocmai a lansat motorizarea 1.5 DPi de 110 CP care are 4 cilindri in linie si NU ARE TURBO.
Pe scurt, vorbim fara doar si poate de cea mai fiabila motorizare pe benzina a celor de la Hyundai! Asta chiar si comparata cu 1.0 TGDI de 100 CP!
Hyundai a demonstrat asemenea celor de la Mazda ca regula generala de a da europenilor motoare de cilindree mica tubro este una complet eronata.
Exemplul de fata este faptul ca Hyundai ofera in UE unul dintre ultimele motoare pe benzina cu 4 cilindri in linie de peste 1.4 litri fara turbo recent dezvoltate.
Noul motor gasit pe i30 se numeste 1.5 DPI si are 4 cilindri in linie, are injectie unica de benzina care utilizeaza 2 injectoare pentru fiecare cilindru in parte.
Rezultatul este un motor clasic de 1.5 litri care afiseaza 110 CP la 6.000 rpm, si un moment motor de 144 Nm la 3.500 rpm, adica vorbim de un motor destul de slab ca performante insa care este garantat unul fiabil in timp.
De asemenea cine vrea o putere maxima mai mare gama i30 poate sa fie echipata si cu motoare de 275 CP!, insa acest motor mic de baza reprezinta un pas important al celor de la Hyundai care garanteaza o fiabilitate de top chiar si peste 10 ani.
Mai este motorul de 1197 cmc de pe I20 ,Bayon,Kia etc.