Este vorba de motorul 4.0 TDI cu 8 cilindri care vina sa inlocuiasca in gama A8 a vechiului V8 de 3,3 litri montat pe prima generatie de Audi A8.
Pentru carcotasi motorizarea V8 4.0 cod ASE ramane cea mai buna din toate punctele de vedere pentru ca are o distributie pe lant care nu necesita inlocuire, doua turbine cu intercoolere individuale montate in afara V-ului si un moment motor de serie de 650 Nm.
Specialistii spun ca acest 4.0 ASE este top la VAG si pentru ca era conceput sa corespunda normelor Euro 3, adica nu avea DPF-uri sau cine stie ce catalizatoare complicate si extrem de scumpe la achizitie cand trebuie inlocuite.
Singura problema a masinii de fata A8 4.0 TDI quattro a fost cutia de viteze ZF 6HP26 care nu era construita sa faca fata decat pentru un moment motor de 600 Nm in timp ce motorul avea de serie 650 de Nm.
Aici trebuie criticata marca Audi care a ales aceasta cutie subdimensionata pe A8 4.0 TDI quattro in timp ce BMW 745d avea aceeasi cutie in varianta de top 6HP32 capabila a face fata unui cuplu de 750 de Nm.
Insa chiar si asa, modelul de fata Audi A8 4.0 TDI quattro D3 tip 4E avea sa ramana in istoria VAG drept masina cu cel mai fiabil motor diesel de top! In prezent exista exemplare Audi A8 4.0 TDI quattro D3 tip 4E cu peste 900.000 de km fara ca acestea sa fi ajuns prin service.
Pentru cei care vor sa-si cumpere un 4.0 TDI cu multi km trebuie spus ca este necesar o inlocuire a distributiei care necesita demontarea motorului ( distributia este in spate!) si inlocuirea celor 4 lanturi!