Kia a prezentat astazi in premiera europena primele detalii oficiale cu ultima generatie de modele SUV Sportage.
Noul Sportage a fost destinat să adopte cele mai noi tehnologii de propulsie electrificate, făcându-l unul dintre cele mai eficiente SUV-uri disponibile pe piață.
Dezvoltat pe o arhitectură avansată care inglobează inovații în electrificarea sistemelor de propulsie, atât modelele hibride (HEV), cât și cele plug-in hybrid (PHEV) ale noului model european Sportage oferă un pachet ecologic, fără compromisuri.
Arhitectura modelelor HEV și PHEV a fost atent proiectată pentru a evita impactul negativ
asupra spațiului pentru pasageri și bagaje. Pentru modelul HEV, pachetul de baterii este
plasat sub scaunele din al doilea rând, rezultând un spațiu pentru picioare care este același
cu cel al modelelor cu motor cu combustie internă.
Pentru modelul Sportage PHEV, bateria de înaltă tensiune este plasată central între cele două axe, sub caroseria SUV-ului, asigurând o distribuție echilibrată a greutății și un spațiu interior practic, confortabil și versatil.
Modelul Sportage PHEV dispune de motorul premiat T-GDI de 1.6 litri dezvoltat de Kia, de
un motor electric de tip „permanent magnet traction” de 66.9 kW și de un pachet de baterii
litiu-ion polimer de 13.8 kWh. Combinația sistemului de propulsie oferă o putere totală a sistemului de 265 CP, cu 180 CP provenind de la motorul cu combustie internă.
Pachetul de baterii de ultimă generație al modelului Sportage PHEV are o unitate de
management a bateriei de înaltă tehnologie care monitorizează constant starea bateriei,
inclusiv factori precum curentul, tensiunea, izolarea și diagnosticarea defecțiunilor. Pachetul
are, de asemenea, o unitate avansată de monitorizare a celulei, care măsoară și
monitorizează tensiunea și temperatura acesteia.
De asemenea, modelul Sportage HEV beneficiază de motorul T-GDi de 1.6 litri și 180 CP.
Acesta dispune și de un motor electric cu de tip „permanent magnet traction” de 44.2kW și
de o baterie litiu-ion polimer de 1.49kWh. Puterea totală a sistemului modelului Sportage
HEV este de 230 CP.
Motrizarea de baza:
De asemenea, noul motor 1.6 T-GDI este disponibil și în noua gamă Sportage cu un sistem
mild hybrid (MHEV) care a fost dezvoltat pentru a reduce emisiile și a optimiza economia de
combustibil. Combină eficiență sporită cu performanțe sportive, generând puteri de 150 CP sau 180 CP.
Unitatea cu patru cilindri este capabil de o eficiență sporită printr-un proces de
ardere a carburantului nou și optimizat, tehnologii de răcire și tehnologii de reducere a
frecărilor, inclusiv un sistem avansat de management termic integrat și utilizarea unui
rulment cu bile cu frecare redusă.
De asemenea, în gama noului model european Sportage este inclus și un motor diesel de
1.6 litri curat, extrem de eficient, disponibil cu puteri de 115 CP sau 136 CP. Dispunând de
tehnologii avansate de control al emisiilor active SCR, motorul diesel reduce poluanții
precum NOx-ul și particulele.
Modelul diesel de 136 CP este disponibil cu tehnologia MHEV, reducând în continuare emisiile și sporind eficiența noului model european Sportage.
Motorul 1.6 T-GDI este asociat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte
(7DCT), în timp ce este disponibilă și o transmisie manuală cu 6 trepte (MT). Variantele
diesel de 1.6 litri – cu sau fără tehnologia MHEV suplimentară – pot fi asociate fie cu o
transmisie manuală inteligentă cu șase trepte (iMT), fie cu transmisia automată 7DCT.