In ultimele doua luni vedem ca din ce in ce mai multi soferi romani aleg sa-si cumpere un Sandero sau Logan de generatie noua cu transmisie automata.
Din pacate aici soferii nu stiu faptul ca toate aceste masini nu au o cutie automata, ci doar o cutie CVT care este complet diferita fata de vechea transmisie robotizata care a fost un esec.
In urma unui test in premiera Autolatest cutia CVT a celor de la Dacia este una fabricata in Coreea de Sud de catre Alianta Samsung-Renault.
Aceasta transmisie CVT Dacia este gandita pentru a functiona doar pe modelele cu puteri maxime de pana la 120 CP si un moment motor de 200 Nm.
CAT DE FIABILA ESTE CUTIA X-TRONIC?
In ultimii ani Nissan a avut un amplu proces in SUA pentru ca aceasta cutie se defecta prea des si in special atunci cand masina iesea din garantie.
Costurile pentru reparatia unei asemenea transmisii RE0F11A ajung in medie in jur de 2.000 euro Cu TVA inclus si garantie de 1 ani fara limita de km.
Asa ca trebuie sa ne asteptam la o uzura medie a cutiei CVT RE0F11A de la Dacia pentru ca aceasta este legata la un motor mic de 1 litri TCe de 90 CP care nu ofera un cuplu motor peste medie.
Cei care vor alegea aceasta cutie trebuie sa tina cont de timpii de revizii specificati atat de catre Dacia cat si de catre Nissan, insa producatorul mentioneaza o perioada de viata medie de 150.000 de km in conditii de rulare normale.
Pentru cei care vor face ride-sharing sau taxi este recomandata reducerea intervalului pentru revizii.
Vezi mai jos unde poti repara cu garantie o cutie X-Tronic RE0F11A Dacia?
Ne puteti contacta telefonic la numerele de telefon:
0723.528.323
0732.125.555
Adresa: Str. Mehadia, Nr. 39, Crangasi , Sector 6,Bucuresti