La AUTO SOFT beneficiezi de un serviciu complet destinat instalatiei de climatizare a masinii tale. Vino in orice punct de service pentru verificarea, curatarea si incarcarea sistemului AC cu cea mai performanta si mai precisa aparatura disponibila pentru masina ta.
De ce este nevoie de un nou refrigerant pe piata?
Dupa interzicerea refrigerantului R-12 la inceputul anilor ’90 din cauza toxicitatii transmise in atmosfera, noul agent frigorific (freon) R-134a a fost utilizat pe toate tipurile de vehicule cu instalatie de climatizare, datorita faptului ca avea avantajul de a nu contine clor, astfel incat, prin utilizarea sa, nu exista niciun pericol pentru stratul de ozon.
Insa, desi, mult mai ecologic ca predecesorul sau, freonul R-134a are un potential substantial de a mari incalzirea globala. Potentialul de incalzire globala, sau GWP, reprezinta o masura a cantitatii de caldura pe care un gaz cu efect de sera il poate captura in atmosfera.
R134A are GWP-ul de 1430, in timp ce guvernele americane si europene solicita utilizarea unui agent frigorific cu un potential de incalzire globala (GWP) mai mic de 150.
In 2006, Uniunea Europeana a adoptat o directiva cunoscuta sub numele de 2006/40 / EC. Scopul directivei a fost acela de a reduce emisiile de gaze fluorurate cu efect de sera generate de sistemele mobile de climatizare. Obiectivul final a fost acela de a avea autovehicule care utilizeaza agenti frigorifici care au un potential de incalzire globala mai mic de 150.
La 1 ianuarie 2017, orice vehicul nou care utilizeaza un agent frigorific cu un GWP mai mare decat 150 va fi interzis in Uniunea Europeana.
PRET INCARCARE CU FREON – 185 LEI
- serviciul include procesele de curatare/vacumare si completare freon (in limita a 600 grame).
- pentru autoturismele care depasesc 600 grame de freon, pretul pentru freonul suplimentar este de 20 lei/100 grame.
- operatiunea de vacumare dureaza aproximativ 40 de minute.
Ce este R1234yf?
R1234yf este un agent frigorific sintetic HFO, dezvoltat in comun de DuPont si Honeywell ca succesor al refrigerantului R134a pentru instalatiile de climatizare pentru automobile.
Potentialul sau de incalzire globala (GWP) este ultra-scazut, cu un rating mai mic de 1. Aceasta inseamna ca un kilogram de R1234yf eliberat in atmosfera are un efect de sera semnificativ mai redus decat un kilogram de dioxid de carbon.
Anii de cercetare intensiva au fost intreprinsi de industria automobilelor pentru a gasi un inlocuitor pentru R134a, rezultand ca noul agent frigorific R1234yf sa fie folosit pentru noile sisteme.
In comparatie cu R134a, s-au realizat imbunatatiri considerabile ale calitatii si robustetii componentelor, precum si respectarea mai multor standarde noi SAE (Societatea de Ingineri de Automobile) in sistemele R1234yf. Sistemele sunt proiectate pentru a preveni scurgerile potentiale ale agentului frigorific in interiorul vehiculului.
Din punct de vedere al serviciului si al reparatiei, R1234yf are proprietati termice similare cu R134a, ceea ce inseamna ca defectiunile pot fi diagnosticate folosind aceleasi metode ca si pentru R134a.
Cea mai mare diferenta este clasa de inflamabilitate A2L a lui R1234yf, ceea ce inseamna ca este usor inflamabil. Acest lucru inseamna precautii suplimentare in ceea ce priveste depozitarea, transportul si manipularea acestui gaz.
In comparatie cu interdictia regrigerantului R12, livrarile de R134a vor ramane disponibile pentru intretinerea echipamentelor existente insa din anul 2017 toti producatorii de automobile sunt obligati sa echipeze noile vehicule cu instalatia de climatizare necesara noului agent frigorific R1234yf.
Beneficii:
- Conceput pentru utilizarea in sisteme de climatizare mobile
- Capacitate de racire similara si eficienta energetica ca a refrigerantului R134a
- Potrivit tuturor climelor din intreaga lume
- Reduce impactul asupra mediului
- Respecta cele mai stricte standarde de mediu din lume
- GWP de doar 1 – Potential de epuizare a ozonului 0