Nu de putine ori am citit ca o alta masina a intrat intr-un cap de pod si, soferul sau pasagerul au decedat pe loc, situatie care din nefericire se intampla aproape zilnic.
Stim cu totii ca nu avem Politie Rutiera pe sosele pentru ca daca pleci de la Constanta pana la Arad nu vezi nici un echipaj de la MAI pe drum, singurele masini MAI fiind cele parcate la intimidare in fata sectiilor de politie rurare.
Revenind la “ucigasul” nostru trebuie spus ca principalul vinovat in aceste accidente este de obicei soferul care iese in decor, insa o eroare umana nu trebuie sa duca automat la moartea soferului.
CNAIR, aceasta institutie incompetenta construieste impreuna cu consiliile judetene in zona localitatilor aceste CAPETE DE POD din beton care sa delimiteze zona de acces in curte de santul alaturat.
In nici o tara civilizata nu vedem aceasta lipsa de interes pentru siguranta rutiera, pentru ca acolo nu exista aceste capete de poduri pe drumurile europene unde viteza legala poate sa fie si de 100 km/h.
De fapt, un impact cu un cap de pod la mai putin de 50 km/h duce automat la distrugerea completa a masinii, iar in anumite situatii tinand cont de dinamica accidentului masina ajunge pe plafon in santul alaturat fara ca cei din masina sa mai poata scapa prin geamurile spate.
La peste 50 de km/h orice impact cu aceste capete de poduri devine fatal, recomandarea noastra fiind sa circulati extrem de atent in satele cu aceste capete de pod mai ales cand conditiile de trafic sunt nefavorabile. In caz de accident nici macar 5 stele EuroNCAP nu te mai salveaza pentru simplul fapt ca masina se rupe in doua si sistemul SRS nu are cum sa te salveze.
Singura alinare referitoare la aceste capete de pod este doar in momentul unui accident mortal cand soferul era baut sau drogat.
Si daca nu intelegi ca exista si solutii simple pentru anularea acestor capete de pod vezi DN7 in zona Lipova Arad unde soseaua urbana are parapeti in dreptul portilor cetatenilor!
In general CNAIR si-a facut datoria cat de cat bine doar in Transilvania pentru ca in Oltenia, Moldova sau Muntenia aceste capete de pod sunt la ordinea zilei fara ca cineva sa traga la raspundere administratorul drumului.