La mai putin de o luna de la colapsul unui pod restilizat de Consiliul Judetean Neamt, a venit randul altui pod sa cedeze.
De aceasta data vorbim de un pod si o sosea nationala importanta in judetul Neamt, insa de aceasta data vinovati direct sunt CNAIR si DRDP Iasi care erau obligati sa repare aceste poduri.
Conform imaginilor de fata locului, s-a surpat/a cazut o bucata de cativa metri lungime din calea de rulare, chiar pe mijlocul podului.
STIREA INITIALA CNAIR
In cursul acestei după amiezi, pe DN15B, în localitatea Petru Vodă s-a produs o degradare la podul de la km 7 + 280, partea dreaptă, placa carosabilă dintre două grinzi a cedat pe o lungime de circa 3m și o lățime de 0,8.
Consecutiv producerii degradării, zona a fost semnalizată, iar traficul a fost întrerupt, la fața locului fiind mobilizată echipa districtului Călugăreni.
Din primele evaluări, incidentul s-a produs datorită suprasolicitării, podul respectiv nefiind semnalat cu probleme de la ultima revizie efectuată de experți.
Din pacate aceasta “suprasolicitare” se traduce prin incapacitatea celor de la DRDP Iasi de a supraveghea rezistenta unui pod cu trafic, din imaginile Google Maps in 2019 podul fiind in aceeasi stare ca si in prezent.
De atunci si pana in prezent au trecut trei ani si DRDP Iasi a realizat doar o petecire banala care a dus cu siguranta la cedarea tablierului.
Tot in 2019 Guvernul Romaniei si CNAIR recunoasteau ca peste 700 de poduri pot ceda in orice moment:
Italia a distrus complet podul Morandi din Genova! Romania inca are probleme GRAVE cu 700 de poduri