Cu acest SUV de lux BRABUS îsi extinde portofoliul impresionant de automobile exclusiviste capabile de performante extraordinare. SUV-ul 4×4 este propulsat de motorul BRABUS B63 Biturbo V8 de 6,3 litri si 650 cp / 478 kW, care atinge o viteza maxima de 300 km/h. Vizual, SUV-ul se distinge prin versiunea extrem de stilata BRABUS WIDESTAR si jantele de 23 inci din otel. Parte a echiparii standard o constituie interiorul exclusivist din piele Alcantara si fibra de carbon. GL 63 Biturbo este fabricat în serie limitata si are un pret initial de 368.000 Euro.
BRABUS a prevazut motorul de mare performanta cu 8 cilindri si 4 valve al modelului ML63 AMG cu un sistem biturbo si l-a montat pe versiunea mai puternica Mercedes SUV. Astfel, producatorul de autovehicule de lux de la Bottrop au ridicat modelul GL63 la un nou standard de performanta. Sistemul biturbo este o alta caracteristica high-tech tipica pentru BRABUS. Specialistii BRABUS au conceput o galerie de evacuare speciala cu spatiu integrat pentru turbina si valve by-pass pentru motorul V8. Pentru o reactie mai rapida, turbinele au dimensiuni relativ mici si ambele galerii au fost concepute pentru a folosi pentru a actiona turbinele numai gazele de evacuare a trei dintre cei patru cilindri de pe fiecare parte. Turbinele însele sunt special concepute de specialistii BRABUS. Motoarele normale tip V sunt prevazute cu doua turbine care se rotesc spre dreapta. Fapt care rezulta într-un raspuns mai lent pe partea dreapta a motorului, deoarece aerul care patrunde prin partea dreapta necesita un traseu mai complicat la evacuare decat în partea stanga a motorului. Pentru a rezolva aceasta problema, specialistii BRABUS au conceput pentru cilindrii din partea dreapta turbina care se roteste spre stanga, obtinand astfel dinamica perfecta pentru gazele de evacuare.
Sistemul biturbo include de asemenea un intercooler de dimensiuni generoase pentru racire aerului de admisie cu apa, precum si o galerie de admisie dubla, cu filtre de aer sport si logo BRABUS biturbo. Catalizatoarele de mare performanta din spatele turbinelor reduc presiunea si emisiile de evacuare. Partile mecanice componente ale motorului sunt adaptate supraalimentarii cu pistoanele forjate si un raport de compresie redus la 9.0:1.
Noua electronica a motorului cu mapare speciala pentru aprindere si injectie, adaptata tehnologiei turbo si sistemul de management al presiunii de supraalimentare joaca un rol extrem de important. Împreuna asigura nu numai maximum de putere, ci si emisii nepoluante, care asigura respectarea standardele EURO IV.