Cei mai mari fabricanti de piese auto din Europa au anuntat ca trec prin momente grele si ca urmeaza sa-si dea afara o mare parte dintre angajati.
Aici sunt vizate si unitatile de productie din Romania unde industria auto orizontala este mai importanta decat Dacia sau Ford la capitolul angajati si cifra de afaceri.
Un exemplu clar este cel al industriei auto din Franta care produce cu pana la 60% mai putine masini in comparatie cu anul 2004, adica toti furnizorii francezilor au productia redusa la randul lor cu cel putin 60% fata de piata de acum doua decenii.
Singurii care nu sufera sunt Hyundai-KIA care detin Mobis si care produc in proporite de 90% toate componentele auto insa si japonezii cu al lor Denso pe partea de componente electronice.
Tesla este singurul constructor de automobile din lume care este capabil sa-si produca atat masinile cat si sistemele electronice cat si software-ul necesar utilizarii unei masini electrice.
Tinand cont de acest trend negativ vom vedea concedieri in acest an si in uzinele din Romania ale industriei orizontale, adica vom avea mari probleme cu forta de munca calificata care intra automat in somaj.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI