Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Bosch a produs peste 250 de milioane de ECU! Prima masina a fost un BMW 732i E32 1979

În motoarele diesel şi cu aprindere prin scânteie moderne, această unitate furnizează controlul electronic care asigură injectarea la momentul oportun a cantităţii exacte de carburant necesare în cilindru. 

Compania Bosch a lansat prima generaţie a acestui sistem de gestionare a motorului în anul 1979, acesta fiind utilizat în cadrul modelului BMW 732i cu şase cilindri. 

Cunoscut sub denumirea de Motronic, sistemul încă reprezintă baza tehnologică pentru toate generaţiile de unităţi de comandă a motorului Bosch, prezente şi viitoare. Sistemul Motronic a permis pentru prima dată controlul precis al injecţiei de carburant. În cazul motoarelor cu aprindere prin scânteie, procesul de injecţie era combinat cu cel de aprindere, în cadrul unui sistem electronic. 

Utilizate şi testate de milioane de ori, sistemele de gestionare a motorului ME(D)17, pentru motoarele cu aprindere prin scânteie şi EDC17 (gestionare electronică diesel), pentru motoarele diesel, au un rol decisiv în realizarea unor motoare nu numai fiabile, dar şi economice şi ecologice. În anul 2011, compania Bosch intenţionează să producă aproximativ 25 de milioane de unităţi de gestionare a motorului în întreaga lume.

Creşterea gradului de integrare a unor funcţii suplimentare

Începând cu anul 2005, unităţile ME(D)17 şi EDC17 au o platformă hardware comună. Software-ul celor două sisteme de gestionare a motorului poate fi modificat pentru a satisface cerinţele individuale ale fiecărui client, precum şi pe cele ale diferitelor segmente de piaţă. 

În cazul sistemului diesel common-rail, unitatea EDC17 ajustează în mod precis momentul de începere a injecţiei, cantitatea de carburant injectată, presiunea de injecţie, timpul de injecţie şi amestecul aer carburant, în funcţie de cerinţe. 

În cazul funcţionării motorului cu amestec stratificat, unitatea de comandă ME(D)17 este folosită împreună cu sistemul de injecţie directă de benzină pentru a îmbunătăţi amestecul aer – carburant, reducând astfel consumul de carburant şi emisiile de CO2 cu până la 15 procente. 

În combinaţie cu procesul de supraalimentare cu ajutorul unui turbocompresor, sistemul permite reducerea dimensiunilor motoarelor, dar şi a consumului de carburant şi a emisiilor poluante, fără a diminua performanţa acestora. 

Datorită chipset-ului puternic cu un procesor pe 32 de biţi, în sistemul de gestionare a motorului pot fi integrate multe funcţii. Acestea includ controlul presiunii de supraalimentare pentru turbocompresoare, sincronizarea variabilă a arborelui cu came, sistemele de tratare a gazelor de evacuare, controlul vitezei prin intermediul unui controler, imobilizarea electronică şi diagnoza la bord. 

În acelaşi timp, sistemele de siguranţă cum ar fi controlul tracţiunii şi programul electronic de stabilitate ESPŽ, pot să intervină în procesul de gestionare a motorului pentru a spori siguranţa activă. De asemenea, Motronic poate fi adaptat pentru carburanţi alternativi. În cazul utilizării în cadrul unui sistem de alimentare cu două tipuri de carburant, Motronic gestionează folosirea alternativă a gazului natural comprimat şi a benzinei, în motorul cu aprindere prin scânteie. Sistemul opţional FlexFuel permite funcţionarea motoarelor cu un amestec de benzină-etanol într-o proporţie variabil㠖 de la utilizarea exclusivă a benzinei, la funcţionarea numai pe bază de etanol pur. 

Platforma unităţii de comandă este adaptată la cerinţele viitorului

„Atât în prezent, cât şi în viitor, unităţile de comandă a motorului Bosch sunt proiectate pentru a reduce şi mai mult emisiile motoarelor diesel şi cu aprindere prin scânteie” declară dr. Markus Heyn, membru al echipei de management executiv al diviziei Diesel Systems, responsabil pentru autoturisme. Iar dr. Rolf Bulander, preşedintele diviziei Gasoline Systems, a declarat: „De asemenea, folosim această platformă a unităţii de comandă a motorului adaptată la cerinţele viitorului pentru a integra noi funcţii pentru autovehicule hibride actuale şi viitoare.”

În prezent, compania Bosch produce unităţi de comandă a motorului în zece locaţii din întreaga lume, incluzând uzina principală din Salzgitter (Germania), Hatvan (Brazilia), Juarez (Mexic) şi Souzhou (China).

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente