Modelul primeşte proaspătul motor TwinPower Turbo, de 2.0 litri, introdus recent pe versiunea 28i a modelului X1. Propulsorul, devenit prima unitate cu patru cilindri BMW vândută pe piaţa din SUA, va lua locul vechiului motor cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri şi 258 de cai putere.
Noul propulsor dezvoltă o putere maxima de 245 CP şi 350 de Nm, disponibili încă de la 1250 de rotaţii. Deşi oferă 40 de Nm în plus, unitatea garantează o economie de carburant de 20%, mulţumită folosirii unei transmisii automate cu opt rapoarte şi unui sistem start-stop, util în aglomeraţiile urbane.
BMW nu a publicat momentan informaţii despre consum, dar acesta ar urma să fie considerabil mai mic decât valoarea medie a predecesorului 30i, care consuma aproximativ 8.5 litri/100 de kilometri. În condiţiile în care vechea unitate cu şase cilindri accelera de la 0 la 100 de km/h în 5.8 secunde, ne putem aştepta ca noua versiune 28i să îmbunătăţească acest timp.