Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

BMW trece pe GPL! Bavarezii nu mai permit accesul in fabrici decat a camioanelor cu GPL

BMW a anuntat ca cel mai mare transportator dedicat logisticii de piese insa si principalul transportator al masinilor produse in uzinele din Germania merge doar cu GPL.

Sunt mari, sunt grele – dar, mai presus de toate, marchează o etapă importantă pe drumul spre o logisticii de transport fără emisii: două camioane alimentate cu GNL (gaz natural lichefiat) pornesc zilnic pe traseu din Steyr (Austria) pentru a livra motoare la uzina BMW Group din Regensburg.

bmw pe gpl, camioane iveco stralis pe gpl, consum gpl camion, transportatorii trec pe gpl, camioane pe gaz in loc de diesel

BMW Group urmăreşte o abordare tehnologică deschisă

Pentru BMW Group şi partenerul său logistic Duvenbeck, aceste efecte arată cât de important să se urmărească alternative durabile în traficul de mărfuri grele. Gazul lichid este una din opţiuni, alimentând acum o parte din flota de camioane dintre Steyr şi Regensburg. “Abordarea noastră este deschisă tehnologiei”, spune expertul în inovaţie Benedikt Anderhofstadt de la BMW Group.

“Pentru a atinge obiectivele de protecţie climatică, urmărim mai multe abordări pe termen lung.” De exemplu, BMW participă la teste de model cu hidrogen ca parte a proiectului european de cercetare “H2Haul” – acesta este un alt element constitutiv pe drumul către un obiectiv ambiţios de dezvoltare durabilă pentru companie: până în 2050, logistica de transport a BMW Group va fi neutră din punct de vedere climatic.

bmw m1 pe gpl, bmw pe gaz, bmw pe gpl

Gazele naturale lichefiate permit camioanelor să aibă o autonomie ridicată

De la începutul lunii februarie, camioanele alimentate cu GNL au fost integrate în lanţul de aprovizionare dintre Steyr şi Regensburg. Pentru această operaţiune de serie, care este unică în Germania, oamenii din logistică profită de un fenomen chimic: „Gazul natural îşi micşorează volumul când este lichefiat”, explică Axel Wauthier, manager de logistică la BMW.

„Acest lucru oferă un avantaj suplimentar decisiv pentru utilizarea GNL în traficul de mărfuri grele, în plus faţă de ameliorarea mediului înconjurător: autonomia mare.” Cu un rezervor de combustibil, Iveco Stralis 460 NP poate finaliza în siguranţă călătoria dus-întors între Steyr şi Regensburg. Cu propulsie electrică ar fi necesare mai multe reîncărcări pentru distanţa de 530 km. Dacă s-ar utiliza GNC (gaz natural comprimat), ar trebui instalat un rezervor de trei ori mai mare pentru a atinge aceeaşi autonomie ca la GNL.

bmw pe gpl, camioane iveco stralis pe gpl, consum gpl camion, transportatorii trec pe gpl, camioane pe gaz in loc de diesel

Toate aceste argumente încurajează compania de logistică Duvenbeck să-şi extindă flota în această direcţie. Directorul general Jörg Witt: “Reducerea CO2 este o sarcină importantă pentru compania noastră în următorii ani. În plus faţă de echipamentele noastre moderne, utilizarea ţintită a vehiculelor GNL pe anumite rute reprezintă o contribuţie esenţială pentru clienţii noştri în realizarea obiectivelor de emisii.”

GNL congelat este reconvertit în vapori înainte de procesul de ardere

Pentru a opera un camion GNL, gazul natural poate fi obţinut nu numai din combustibili fosili, ci şi din surse regenerabile precum gestionarea deşeurilor. Înainte de a fi umplut în rezervor, gazul natural este răcit la o temperatură de aproximativ -160° Celsius.

Aceasta reduce volumul gazului natural la 6%. Înainte de a fi injectat în motor, GNL este reconvertit în stare gazoasă printr-un schimbător de căldură.

Accent pe dezvoltarea durabilă în logistica globală de transport

bmw pe gpl, camioane iveco stralis pe gpl, consum gpl camion, transportatorii trec pe gpl, camioane pe gaz in loc de diesel

În cadrul BMW Group, logistica de transport are o contribuţie semnificativă la atingerea obiectivului de dezvoltare durabilă a BMW în lanţul de aprovizionare. Acest obiectiv vizează reducerea emisiilor de CO2 per automobil cu 20% până în 2030 (comparativ cu anul de bază 2019).

Pentru mai multă dezvoltare durabilă în logistica de transport, sunt dezvoltate şi promovate concepte “Green Logistics” care reduc la minimum CO2.

Utilizarea modurilor de transport şi energie eficiente din punct de vedere CO2 reprezintă un instrument important. În prezent, aproximativ jumătate din automobilele noi părăsesc uzinele de producţie pe calea ferată.

bmw pe gpl, camioane iveco stralis pe gpl, consum gpl camion, transportatorii trec pe gpl, camioane pe gaz in loc de diesel

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente