Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

BMW Seria 7 facelift-E65 Autolatest

Cand a fost lansat pe piata in anul 2002, BMW-ul seria 7 a fost pentru segmentul de lux ca un taifun deoarece noul design marca Chris Bangle avea linii futuriste nemaiintalnite. Formele caroseriei, cu partea frontala total diferita fata de ceea ce au reprezentat generatiile anterioare ale seriei 7, au facut valuri, presa specializata si marea majoritate a clientilor reprosand conducerii bavareze ca lasandu-i mana libera designerului Bangle limuzinei bavareze, au facut o greseala istorica care nu va fi iertata niciodata de clientii traditionali.

Dupa toata aceasta furtuna in pahar, BMW-ul seria 7 a dovedit, in ciuda designului poate prea futurist, ca este totusi un BMW care incorporeaza cele mai avansate tehnologii ale momentului, vanzarile nesperat de mari raspunzand din plin criticilor.

Chiar daca seria 7 nu a atins vanzarile clasei S de la Mercedes, a fost tot timpul foarte aproape de acesta. In ajunul lansarii noului S, BMW a inteles ca este momentul ca si seria 7 sa treaca printr-o cura de intinerire, primele fotografii oficiale dovedind faptul ca designerii bavarezi au decis sa indrepte greselile lui Bangle, prin cumintirea formelor in partea frontala. Acum blocurile optice au un design aproape asemanator celor de la noua serie 3, iar stopurile se inspira parca din partea posterioara a fabulosei serii 8 din anii 90.

In interior, mari modificari nu s-au facut, insa presupunem ca din punct de vedere calitativ noul 7 este si mai bine construit, prin calitatea de fabricatie exemplara, BMW paseaza mingea in terenul celor de la Mercedes si Audi. Cele mai mari schimbari se gasesc insa sub capota, unde BMW a hotarat chiar daca nu era nevoie sa arate din nou si din nou lumii auto ca ei produc cele mai bune motoare de pe piata. Astfel la categoria benzina in gama este oferit noul 6 in linie de trei litri care dezvolta acum 258 de CP fata de doar 231 inainte. Cuplul motor de 300 Nm este disponibil pe o plaja de turatii mai mare. Versiunile 735 i si 745 si de 272 si respectiv 333 de CP au ramas aceleasi, performantele acestora foarte bune neavand nevoie sa fie schimbate.

Prima noutate in gama este noua versiune 740 i care este propulsata de un V8 de patru litri care dezvolta o putere maxima de 306 CP si un cuplu de 390 de Nm. Cea de-a doua noutate pe benzina este de asemena versiune 750 i, care echipata tot cu un propulsor in configuratie V8 dar care are insa o cilindree de 4,8 litri. Puterea maxima dezvoltata este de 360 de CP iar cuplul motor de 490 de Nm , aceste performante fiind mai mari decat cele ale vechii generatii 750iL( V12). Varianta de top, 760 iL a ramas neschimbata, performantele motorului V12 de sase litri cu injectie directa oferind tot 445 de CP si 600 de Nm.

In viitor acest propulsor nobil va suferi o modernizare ampla, putera maxima anuntandu-se ca va depasi 500 de CP, totul fara ajutoarele supralimentarii cu turbine sau compresoare mecanice. La capitolul diesel, noul BMW seria 7 va fi oferit la baza cu motorul de trei litri si 231 de CP. Cuplul diesel-ului de 520 de Nm reprezentand o carte de vizita respectabila. O treapta mai sus este prezent la datorie cunoscutul V8 de 3,9 litri care dezvolta aproape 260 de CP. Surpriza este insa noul top of the line 745 d, care este tot un V8 insa cu o cilindree marita la 4,4 litri.

Acesta dezvolta 300 de CP, iar cuplul motor de 700 Nm se apropie de cel oferit de V10-le TDI al lui VW. Preturile variaza in Occident de la 61.500 euro pentru varianta de baza 730 d si urca pana la 117.000 euro pentru luxosul 760 iL. Cu acestea putem spune ca lupta dintre Mercedes si BMW atinge cote nemaiintalnite pana in prezent, celalalt concurent Audi-ul A8 avand si el in acest razboi un cuvant greu de spus. 19 Februarie 2005

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente