BMW a modernizat completa gama sa de motorizari pentru ca urmeaza sa ofere acest tip de motor si peste 5 ani.
Motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie B57D30A, cu două turbocompresoare şi injecţie directă optimizată.
Tehnologia BMW TwinPower Turbo disponibilă la noul motor diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, cuprinde un sistem cu două turbocompresoare şi injecţie directă piezo common-rail. Caracteristicile de reacţie spontană ale sistemului de turbocompresie sunt îmbunătăţite de geometria variabilă a turbinelor pentru etapele de presiune ridicată şi redusă. Cu până la 10 injecţii per ciclu, injectoarele alimentează combustibilul în camera de ardere la o presiune de până la 2.700 bar. Noul senzor de presiune integrat în injector asigură un dozaj foarte precis, precum şi o economie de combustibil favorabilă şi o combustie curată.
Noul motor diesel dezvoltă un cuplu maxim de 700 Nm, ce devine disponibil între 1.750 şi 2.250 rpm. Motorul atinge o putere maximă de 250 kW/340 CP la 4.400 rpm.
Pe şosea sau în regim off-road, puterea este transferată la noile BMW X5 xDrive40d şi BMW X6 xDrive40d prin intermediul unei transmisii Steptronic cu opt trepte şi al tehnologiei inteligente de tracţiune integrală BMW xDrive, care – datorită reglajului orientat spre tracţiune spate – îmbunătăţeşte agilitatea în timpul abordării virajelor dinamice.
Tratarea gazelor de eşapament NOX în două etape, inclusiv un sistem Ad Blue foarte eficient, care a fost introdusă ca dotare standard pentru modelele diesel din 2012, a fost dezvoltată în continuare. Sistemul cuprinde acum un convertor catalitic de oxidare şi o acoperire SCR pe filtrul de particule.
Pentru reducerea optimă a emisiilor de oxid de azot, o a doua unitate de dozaj a fost integrată la ieşirea sistemului SCR. Prin urmare, noile BMW X5 xDrive40d şi BMW X6 xDrive40d respectă deja reglementările obligatorii ale standardului de emisii Euro 6d, care va intra în vigoare abia la începutul anului 2021.
MILD HYBRID
Noul motor diesel este asistat de un generator-starter alimentat la un sistem de 48V care asigură un set complet de funcţii mild hybrid. Puterea electrică suplimentară de 8 kW/11 CP şi un plus de cuplu până la 120 Nm asigură atât furnizarea spontană a puterii, cât şi eficacitatea sistemului de propulsie.
Impulsul electric îmbunătăţeşte dinamica la pornire şi accelerare.