Chiar daca este greu de comparat, noul BMW i5 eDrive40 Sedan electric lansat recent in Europa nu prea are mari sanse in fata americanului Tesla Model Y.
Stim ca este greu sa compari o berlina cu un SUV, insa pe toate pietele masinile sedan sunt pe cale de disparitie si toti clientii lor trec pe SUV-uri, adica comparatia de fata are o logica mai ales ca vorbim de masini 100% electrice.
In realitate, un BMW i5 eDrive40 Sedan cu dotari echivalente unui Model Y ajunge sa fie comercializat cu un pret de 80.000 euro fara a avea acces la RablaPlus pentru ca pretul depaseste baremul dat de Ministerul Mediului.
Astfel, un BMW i5 eDrive40 Sedan ofera doar un motor pe puntea spate de 340 CP si 430 Nm, in timp ce Tesla Model Y Dual Motor ( atentie nu Performance!) are doua motoare electrice care ofera impreuna o putere maxima de 514 CP si 490 de Nm.
Adica, Model Y are 174 de CP mai mult decat un BMW i5, iar aceasta diferenta se vede pe sosea unde masina americanilor ajunge la 100 de km/h in doar 5 secunde, adica cu 1 secunda mai putin decat ceea ce poate masina germanilor.
Evident ca la capitolul calitate de asamblare masina celor de la BMW este superioara unui Tesla, insa aceasta diferenta nu este chiar atat de mare coroborata cu pretul de 30.000 euro in plus.
BMW incearca cu noile modele i4, i5 si mai nou i7 sa dezvolte o gama completa de masini electrice, insa realitatea este complet diferita pentru ca BMW nu produce masini EV cu un raport pret-performante capabile a concura cu Tesla.
Pretul de achizitie al unui Mode Y Dual Motor cu cea mai scumpa vopsea metalizata si cu jantele de top ajunge la 60.880 euro, insa aici scadem RablaPlus pentru a ajunge la un total de 48.880 euro TVA inclus.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Totusi, BMW-ul arata mult mai bine!E masina pt oameni cu bani ,pe cand Tesla y pare o masinuta pt midl class.Mie personal chiar nu-mi place cum arata aceasta Tesla.Parca e ceva model de Dacia…
Bogatule care esti. Mid class sucks. Bravo man si felicitari pentru succes. Normal ca nu e mai buna ca un ferrari, dar pentru muritorii de rand printre care ma numar e perfecta.
Are flota de lamborghini și tesla e dacie
Cum arata bmw înauntru si cum arata tesla
Cum arata 30000?
Exact
Marius , scuză-mă că te întreb : tu când te deplasezi pe șosea cu o mașină te deplasezi cu ajutorul tablei și a esteticului unei mașini sau cu ajutorul performanței motorului acelei mașini ???? Întreb și eu .
Inteleg punctul tau de vedere .Pt cei ce vor o masina buna si relativ ieftina tesla y e o obtiune buna dar pt cei ce vor si altceva(prestanta,confort,elitism,calitate)si nu se uita la bani BMW pare o varianta mai buna…Iar design-ul ala de Ford focus de acum 15 ani de la tesla model y pe mine ma termina…nici nu ma pot uita la ea…
OK! Nu te deplasezi să faci raliu! Ce putere are BMW-ul e mai mult decât suficient! Ce am eu nevoie de 6-700 CP?
Început de drum și frica de sfarsit. Asta e diferența care e greu de înțeles.
Pai ia l! Sa l stăpânești sănătos. Pana atunci Opel
Corsa model 2000 automat
Cât ați primit pentru articolele astea? In ultimul timp tot ce publicați este cat de buna e tesla și cât de nașpa sunt celelalte mașini
Nu confirm și nu neg asta, dar nu mai sunt și alte mașini de comparat? Macar așa sa salvați aparența de imparțialitate
Prietene este prea mare diferenta de pret/performante in defavoarea celor de la BMW!
Hai ca este simplu daca aduni si scazi…….
Pai hai sa punem un motor electric puternic pe un trabant și îl scoatem pe la 1500 € și o tableta de 500 € și apoi ne apucam sa comparam cu mașinii care sunt mai scumpe ca nu au domne performanta pai voi dacă nu ați atins luxul normal ca compari Tesla cu BMW dar nu are nici o treaba te legi de niște atuurii care sunt în favoarea trabantului tesla și spui ca restul sunt nașpa iar cu rabla plus nu mai compara ca nu toți au acces la ea și se da în câteva ore deci eu dacă vreau sa cumpăr mâine o mașină prin programul rabla nu pot trebuie sa aștept pana la anul și dacă am noroc poate o primesc deci cam slăbuț eu dețin o Kia ev 6 și crede-mă este mult peste Tesla iar la motor mi-am ales varianta cu un motor ca să fie și fiabil pentru consum sa nu mai vorbim ca se încarcă la jumătate fata de tesla
O sa faceti semne cu mana pe sosele in curand gen Pana prostului cand s-or descarca bateriile Iarna pe ger.No offence.
Nu uitati ca locuim intr-o tara condusa de primitivi feudali.
parerea mea stricta e ca bmw de la performanta a ajuns la bani.totul se rezuma la castig.dupa cum scrie in articol un seria 5 din 2000 ofera adrenalina tripla fata de electricul de 80.k.dar e strict parerea mea.Lumea se schimba dar masina ramane un must have
de ar arde toate electricele…
BMW vinde iX dezvoltat exclusiv pentru a fi electric și prețul este pe măsura, considerat în gama premium.
Sunt care au Tesla si la comfort sunt proprietari care nu sunt mulțumiți pt ce oferă.
Seria5 complet electric, mdaa … cam puțina autonomie, dar și asa vor vinde și astfel de model și cel mai sigur îl asambleaza in aceași fabrică la Dingolfing cu Seria5 cu motor pe combustie sau plugin-hibrid.