Se pare ca Autostrada A0 devine un vis frumos pentru intreaga economie a Bucurestiului si a Ilfovului pentru ca incompetenta CNAIR si a lui Sorin Grindeanu PSD ne aduce inca o amanare in proiectare.
Adica, vom vedea acest lot finalizat undeva in jurul anului 2030, adica peste 7 ani daca luam in calcul proiectarea, contestariile viitoare si constructia propriu-zisa a sa.
VEZI CE ZICE DRULA DE LA USR DESPRE INCOMPETENTA DE LA CNAIR
Licitația pentru lotul 1 de 17km din Autostrada de Centură a Bucureștiului – Nord este încă neîncheiată la PATRU ANI de la lansare.
Azi Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a anulat IARĂȘI evaluarea făcută de CNAIR. A ȘASEA OARĂ. De 6 ori (ultimele 4 respingeri fiind în mandatul dlui. Grindeanu) a respins CNAIR una din cele 2 oferte rămase în competiție și de fiecare dată acel constructor a câștigat în instanță pe motiv că descalificarea nu este legală. Este incredibilă această bătaie de joc și cum nimeni nu răspunde pentru ea.
Din două una – ori acel constructor trebuie pe drept descalificat și CNAIR este complet incompetent în a justifica această descalificare, ori este descalificat în continuu pe nedrept. În ambele cazuri vorbim de o neîndeplinire a obligațiilor de serviciu (și posibil, de corupție) cu consecințe grave asupra economiei românești.
În 29 noiembrie, după a 6-a evaluare, Sorin Grindeanu ne anunța pe Facebook (link în comentarii) că e gata, avem constructor desemnat. Acum când evaluarea a fost anulată, tace. E prea mult totuși, 4 ani și 6 evaluări desființate repetat de instanțe (CNSC și Curtea de Apel București).
Acest sector din Autostrada de Centură leagă, practic, A1 București-Pitești de DN1 București-Ploiești (de unde autostrada este deja în construcție până la A3 și aproape de DN2, adică A0 Nord lotul 2 semnat în mandatul meu) este extrem de important pentru România și pentru Capitală.
Îi cer ministrului Grindeanu să îi tragă la răspundere pe responsabili, să își asume acest eșec colosal și să oprească această nebunie. Cineva din CNAIR își bate joc de România și trebuie oprit! (Sursa pozei este chiar postarea lui Grindeanu din noiembrie).
CNSC respinge contestația ICTAS, iar CNAIR este obligată să semneze contractul cu o firmă din China (CCECC).
A0 Nord – Lot 1 (DJ601 – Corbeanca/DN1)
Lungime: 17,5 km, 2 noduri rutiere – DN1A și DN7
Stadiu: Atribuit (a treia oară, primele două către Nurol)
Constructor desemnat: Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER
Valoare: 815 mil lei
Licitație începută în 2019
Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuție
Finalizare posibilă: 2025-2026