Austria a anuntat ca nu mai subentioneaza masinile electrice pentru ca nu este corect fata de soferii de masini cu motore termice cumparate de noi.
Mai mult decat atat incepând din aprilie 2025, se va plăti o taxă anuală de cateva sute de euro de catre cei care deja conduc masini electrice.
În Austria, motoarele cu ardere internă sunt impozitate în funcție de puterea motorului și de emisiile de CO2, insa pentru electrice austriecii au ales un sistem de impozitare destul de complicat, bazat pe greutatea și puterea vehiculului.
Iată câteva exemple de ceea ce proprietarii de vehicule electrice vor trebui să plătească anual vecinilor noștri în viitor:
VW ID.3 Pro : 514 euro / an
BMW i4 : 530 de euro
Tesla Model Y : 950 de euro
Skoda Enyaq : 480 de euro
Hyundai Inster : 108 euro
BMW i3 : 170 euro
Audi e-tron 55 : 1142 euro
Dacia Spring : 66 euro
BYD Seal : 813 euro
Tesla Model 3 : 732 euro
Austriecii au decis sa impoziteze masinile electrice pentru ca majoritate a șoferilor conduc încă vehicule pe benzină, diesel sau hibride și au plătit întotdeauna taxe pe autovehicule, și pe deasupra, trebuie să plătească prețuri din ce în ce mai mari la carburanți din cauza creșterii taxei pe CO2 în fiecare an.
Autolatest recomanda Ministerului Mediului si a celebrilor de la APIA sa renunte complet la favorizarea masinilor electrice pentru ca nu este echitabil social ca in sofer de masina noua termica sa plateasca pretul intreg si ca apoi sa plateasca accize si TVA la fiecare alimentare de la pompa, in timp ce soferul de masina electrica sa primeasca ajutoare sociale de tipul Rabla Plus si subventionarea energiei electrice acasa!