Evident cand spunem perdant nu putem sa nu amintim si de GM cu EV1 care in 1995 a fost cu adevarat prima masina electrica de serie care a fost INCHISA de catre companiile petroliere.
In Europa cei de la Audi au demonstrat ca sunt o companie care se bazeaza foarte mult pe inovatie si tehnologie, de unde in anul 1989 aveau sa prezinte pietei gama Audi 100 Avant DUO.
Adica prima masina PHEV de serie din lume care mai tarziu avea sa fie folosita intr-un numar mic chiar de catre celebrele companii de taxi din Germania.
Primul Audi 100 Avant DUO avea sub capota un clasic 5 in linie aspirat de 2,3 litri si 136 CP, insa si un motor electric de 24 CP montat pe puntea spate pentru a face masina una veritabila Quattro.
Surse din cadrul Audi spun ca modelul mergea in modul EV chiar si 80 de km, iar generatia urmatoare Audi A4 B5 DUO avea pe langa un diesel 1.9 TDI de 90 si un sistem electric mai puternic care afisa o autonomei chiar si mai mare de 80 km.
Tinand cont de aceste detalii si masini reale produse de Audi in 1989 si 1997 putem spune ca inginerii marcii au dat dovada de viziune , iar acum dupa 30 de ani vedem ca intreg Grupul VAG se tot chinuie sa produca modele hybrid si PHEV serioase.
Avansul de trei decenii putea sa permita marcii Audi si a celor de la VAG o dominatie clara a intregii industri auto din urmatorii 20 de ani, insa conducerea a decis pe atunci ca motorul diesel este mult mai important.