Putini dintre fanii industriei auto stiu ca exista in Romania companii care se lauda cu o productie locala a unui produs care de fapt este importat direct din China.
ATP Exodus a inceput sa devina un constructor de camioane chinezesti in Uniunea Europeana, insa realitate cunta pentru acestia este ca transportatorii utilizeaza deja de 30 de ani camioane Volvo, DAF sau Mercedes construite in Europa.
Este foarte greu sa vinzi in Romania un camion 100% chinezesc doar pe baza pretului de achizitie, rezultatul cel mai bun fiind cel al basculantei 8×4 lansata in 2019 din care au fost asamblate la Baia Mare doar cateva exemplare in mai bine de 3 ani de asa zisa productie.
Acum aceeasi companie ATP se lauda cu productia in Romania a unui cap tractor 4×2 care la fel ca si basculanta este un produse 100% chinezesc din toate punctele de vedere.
Suprinzator este faptulc a ATP nu ales din oferta chinezilor de la weichai un motor de camion, ci folosesc aceelasi motor WP13G480E310 conceput pentru basculante si alte utilaje de santier.
Clientul roman nu stie ca aceeasi companie chinezeasca are si gama de motorizari WP13.560E63 de 560 CP gandita special pentru camioane 4×2 care merg preponderent pe autostrazi cu viteza maxima.
Motorizarea pe care o primeste romanul din partea ATP Exodus nu dezvolta decat 450 CP.
Citeste mai multe AICI despre basculanta ATP din care au fost asamblate in Romania doar 50 de bucati in 3 ani!