Oficialii spun ca o anvelopa de iarna dedicata se utilizeaza atunci cand temperatura scade sub limita a 8 grade Celsius si ofera performante foarte bune in comparatie cu o anvelopa de vara sau all-season cu titulatura M+S. Tot pe aceasta cale trebuie sa mentionam ca o anvelopa de iarna face fata cu brio chiar si unei suprafete acoperite cu zapada insa nu se ridica la nivelul uneia pentru zapada.
Anvelopele de zapada sunt realizate doar pentru mersul pe zapada si ofera o aderenta foarte buna chiar si atunci cand pe sosea masina intalneste portiuni de gheata. Aceste anvelope speciale sunt relativ rar intalnit pe piata din Romania datorita costurilor mari de achizitie.
Astfel, daca ne-am echipat sa zicem Logan-ul cu 4 anvelope de iarna nu trebuie sa uitam faptul ca acestea nu vor da siguranta soferului atunci cand drumul este acoperit cu zapada. Anvelopele de zapda au alt profil decat cele de iarna, principala diferenta fiind utillizarea unor tinte incastrate in banda se rulare. Autolatest recomanda soferilor sa conduca pe suprafetele acoperite cu zapada si gheata extrem de atent prin lasarea unei distante acceptabile masinii din fata.
Un condus preventiv in sezonul rece este crucial pentru evitarea unui posibil accident in special in zonele de munte. Cine are masina echipata cu anvelope de zapada trebuie sa tina cont de faptul ca acestea sunt extrem de bune pe drumurile acoperite cu zapada, insa nu ofera aceeasi siguranta atunci cand soseaua este uscata.