Despre Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor PSD: Avem aceleași blocaje birocratice în teren.
Avem lucruri care pot fi rezolvate și nu sunt rezolvate, profesionalizarea Companiei de Drumuri, lucru pe care noi îl cerem de ani de zile și nu s-a făcut. Reformăm și noi sistemul cu adevărat? Asta trebuie să facă ministrul și nu o face;
Pe zona de infrastructură de transport, avem aceste companii controlate de stat, într-un fel sau altul, Compania de Autostrăzi, Compania de Căi Ferate, Tarom, compania care administrează aeroporturile București, aceste companii sunt vaci de muls pentru tot ce înseamnă aparat politic, pline de locuri foarte bine plătite, sunt populate de rude incompetente și leneșe, de prieteni.
Sunt locuri foarte bune de plătit datorii politice.
Despre guvernanți PSD, PNL si UDMR: Oamenii care au în vârful pixului proiectele de miliarde de euro nu sunt în stare să le administreze, pentru că statul ăsta a fost îndobitocit și căpușat de-a lungul vremii.
Până n-o să fie curățat statul de acești oameni și nu o să fie populat cu profesioniști, nu o să avem mai mult de 45-50 de km de autostrăzi și drum expres inaugurați în fiecare an;
Despre cei 438 de kilometri de autostradă din PNRR: Noi sperăm să fie aproape 190 de kilometri gata în 2026: Nădășelu-Poarta Sălajului, Ploiești-Buzău-Focșani și, poate, într-un scenariu ultra optimist, să se deblocheze situația de pe A8;
Despre cauzele întârzierilor: 80% din marile blocaje de pe aceste proiecte sunt cauzate de incapacitatea statului de a-și face treaba, de a rezolva birocrația la timp, de a face exproprierile la timp, de a face toată documentația tehnică pentru pregătirea licitațiilor.
Avem licitații desfășurate de-a dreptul execrabil;
Despre banii alocați prin PNRR pentru sectorul feroviar: Îmi vine greu să vă dau ceva cu niște șanse maxime.
Sper la acei kilometri de reînnoire pe calea ferată, adică reparația capitală, aducerea căii ferate la o stare de funcționare decentă;