Este greu de crezut inca pentru prima data arhaghelii electrificarii din presa auto mondiala au declarat ca masina electrica nu are nici o sansa in fata celei cu motor termic fie pe bezina sau diesel.
În 2025, putem spune că motorul cu ardere internă, la fel ca în urmă cu un secol, câștigă fara drept de apel in fata orcarei electrice. „Nebunii” electricitficarii, apostolii si avocații lor au spus altceva timp de 10 ani, dar acum sunt șocanți.
Chiar și de partea lor, a avut loc o schimbare a retoricii în așa măsură încât până și Mack Hogan, redactor-șef adjunct al site-ului de entuziaști Inside EVs, unde nu poți intra fără să reciți Tatăl Nostru ca masina electrica a capitulat.
Jurnalistul EV Hogan argumentează ca nu trebuie să comparăm ID.1 cu mașinile cu combustie, ci doar cu alte mașini electrice, iar prețul unui hatchback de oraș de 3,8 metri este cel care îl scoate în evidență.
Hogan mai spune că ar trebui să nu mai comparăm mașinile electrice cu cele cu combustie, deoarece primele sunt într-adevăr mai scumpe, mai puțin accesibile și deloc potrivite pentru călătoriile pe distanțe lungi. „Ele nu vor înlocui mașinile pe benzină în toate scenariile posibile, cel puțin nu acum, insa nici peste 10 ani momentul de fata.
Revenind in Romania si in special in Bucuresti putem spune ca daca locuiesti la unul dintre cele 8.000 de blocuri comuniste sau unul dintre cele 10.000 de blocuri realizate dupa 1998 vei constata repede ca masina electrica nu este o solutie pentru ca nu exista infrastructura de incarcate.
Vrajeala cu superchargerele functioneaza cand pe sosea sunt 10.000 de electrice nu de 3 milioane de masini EV intr-o zona compacta cum este Bucuresti-Ilfov.
Mai mult decat atat, o echipă internațională de cercetători a estimat că o mașină electrică va avea o durată de viață de 18,4 ani, comparativ cu 18,7 ani pentru mașinile pe benzină și 16,8 ani pentru cele diesel, potrivit unui studiu revizuit inter pares publicat vineri în revista Nature Energy.
Insa, masina cu motor pe benzina sau diesel se poate repara in caz de probleme tehnice mult mai facil, adica poate ramane pe sosea cu mult peste cei 18.7 ani previzionati de catre studiu.