Anonima Lombarda Fabbrica Automobili este numele celui mai indragit brand auto din Italia dupa Ferrari.
Din pacate in Romania tot ceea ce inseamna Anonima Lombarda Fabbrica Automobili a fost oprit undeva in jurul anilor 2012 cand vechea conducere a celor de la Autoitalia a renuntat la acest importatori.
A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) s-a născut oficial la 24 iunie 1910. Proprietarii au fost antreprenori italieni care au preluat Darracq cu fabrica sa din Portello (unde astăzi se află Nuova Fiera di Milano).
Prima a fost Alfa 24 HP din 1910, pe deplin proiectata de Giuseppe Merosi impreuna cu alti tehnicieni italiani. 24 HP se face apreciata pentru mecanica, pentru performanta si pentru placerea de a fi condusa, caracteristici care vor deveni simboluri ale brandului.
Motorul de 4084 centimetri cubi furnizeaza 42 cai, si ii permite sa depaseasca 100 km/h, o viteza remarcabila pentru acea epoca. Anul următor, la debutul său sportiv, urmează să câștige Targa Florio, dar trebuie să se retragă pentru un accident banal: pilotul este orbit de un jet de noroi.
Modelul este produs în mai mult de 200 de autosasiu care în conformitate cu obiceiul din acea epoca, sunt încredintate carosierilor pentru montajul final. Astfel iau nastere, Spider, Corsa in doua locuri, limuzina in sapte locuri si Torpedo, care va fi utilizata de catre Marele Stat Major în timpul primului razboi mondial. In 1913 Alfa comercializa versiunea 40-60 HP.
Avind motorul de sase litri si 70 de cai putere, HP 40/60 soseste a doua absoluta in faimoasa cursa de urcare Parma-Poggio di Berceto. În anul urmator Merosi “a semnat” primul Grand Prix Alfa, in care pilotul Giuseppe Campari alearga la peste 147 km/h.
A.L.F.A devine ALFA ROMEO
Izbucnirea primului razboi mondial a accentuat dificultatile financiare ale societatii, in 2 decembrie 1915 a fost preluata de catre inginerul Nicola Romeo, pe care el imediat a adaptato la nevoile de razboi, producind compresoare, munitii, aruncatoare de flacari si de motoare de avioane.
RENASTEREA DUPA RAZBOI:
Noile si ambitioasele programe ale companiei sunt date peste cap in 10 Iunie 1940 de inceputul celui de al doilea razboi mondial. Alfa este nevoita sa reconverteasca productia in cea de razboi, perioada in care fabricile sint bombardate de mai multe ori.
Totodata fabrica mentine nivelul tehnologic ridicat, iar in 20 Octombrie 1942, de exemplu, un trimotor italian SM75 propulsat de motoare Alfa 128, zboara 20 de mii de kilometri pana la Tokyo si inapoi.
Dupa bombardamentul aliatilor din 20 Octombrie 1944, in complexul de la Portello inceteaza orice activitate.
In 1972 Alfa Romeo prezinta masina cea mai inovativa de dupa razboi: Alfetta, berlina sportiva cu nume legendar, care se leaga de 159-le de Formula 1, campiona mondiala in 1951 cu Fangio, cu care imparte aceias schema ale suspensilor spate, puntea De Dion.