In urma cu cateva ore am observat ca intreaga presa auto “de casa” si cea economia au publicat un studiu in care se arata care sunt cele mai vandute masini SH, insa si cele mai putin vandute masini SH pe piata din Romania.
Acest studiu realizat de catre “specialisti” arata ca masinile cele mai usor vandut de catre dealerii SH sunt cele japoneze precum Suzuki, Honda sau Mitsubisi, in realitate acestea fiind relativ vandute usor pentru ca au preturi SH de dumping de frica a nu ramane cu cele pe stoc inainte de inchiderea anului.
Sa spui ca Suzuki Grand Vitara se vinde mai repede in Romania decat un Kia Niro sau un Jeep Renegade inseamna ca nu cunosti piata auto de la noi.
Mai jos vezi cum arata statisticile “specialistilor”, in acestea fiind trecute zilele cat timp stau masinile pe stoc inainte de vanzare!
Cele mai ușor de vândut masini:
1. Suzuki Grand Vitara – 25,7
2. Honda Accord – 26,3
3. Honda Civic – 26,5
4. Suzuki Swift – 26,5
5. Mitshubishi ASX – 27
Cele mai greu de vândut masini:
1. Porsche Taycan – 66,9
2. Jeep Renegade – 52,5
3. Kia Niro – 51,8
4. Alfa Romeo Stelvio – 51,1
5. Porsche 911 – 48,3
Sfatul Autolatest este sa nu crezi aceste topuri scoase “din burta” pentru ca in realitate piata auto SH este dominata de masinile premium germane care se vand cu preturi corecte.
Adica, daca gasesti un BMW F10 la pret de Logan atunci cu siguranta masina aceea se vinde in cateva ore, si aici vorbim de Logan II cu motor 0.9 TCe.
Marii perdanti sunt dealerii auto de masini SH de tipul SAMSAR care au cumparat scump anumite masini in ultimele luni, iar acum intreaga piata auto are preturi in scadere, adica acestia nu mai pot realiza un profit scontat in vara daca tinem cont de costurile cu transportul si eventual un delailing aplicat masinii SH.
Cel mai bun barometru este ADESAÂ , unde orice raman poate sa-si caute masina dorita, respectiv vede pretul de achizitie in mare al samsarilor din Romania.
Acolo mai pui 600 euro transportul si 100 de euro actele si vei avea pretul de cumparare al samsarului mare iubitor de chilipiruri.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

