Este socant sa vedem din nou ca masina electrica nu este chiar atat de ECO precum o spun productorii, si exemplul cel mai nou vine tot din SUA unde a fost oprita masina electrica in anii 90 ( EV1) insa si motorul diesel VW DieselGate in 2015.
Acum, in anul 2022 asociatia ACEEE a descoperit ca cel mai noi Hummer, gama 100% electrica emite 341 grame/km de CO2, in timp ce un Chevrolet Malibu 2.0 Turbo de 250 CP si cutie automata emite sub 300 de grame CO2.km.
Aceaste cifre se calculeaza tinand cont de modul de producere al energiei in SUA, o importanta parte fiind din arderea carbunelui care emite CO2 in atmosfera.
In Europa de Vest sunt tari precum Germania sau Olanda care au renuntat la centralele electrice pe carbuni sau cele nuclerare pentru a produce energie electrica VERDE, insa acum vedem cum dependenta de gaz rusesc forteaza aceste tari sa treaca din nou la energia poluanta pentru a alimenta modele precum VW ID3, Renault ZOE sau BMW I3.
In Romania un Duster 1.33 TCe emite 140 grame CO2/km, iar un Duster 1.5 BlueDCI de 114 CP emite doar 126 grame CO2/km.
Vedeta francezilor a fost gama Dacia Logan II 1.5 dCI de 95 CP care avea oficial emisii de 97 grame CO2/km.
In realitate o masina electrica produce la fiecare km emisii de CO2 daca este alimentata cu energie produsa prin emiterea in atmosfera de CO2, Europa ca si China producand in proportie de 70% din energia electrica POLUAND!
Specialistii spun ca masina electrica duce poluarea din oras in afara sa unde se afla termcentrala care arde pacura, gaz sau carbune!
In Europa vom vedea cum seceta urmeaza sa reduca si mai mult productia de energie hidro care este inlocuita de gaz si carbune, adica toate masinile electrice europene vor polua in realitate si mai mult decat pana la inceperea crizei financiare.
Mai jos vezi un grafic al celor de la Transelectrica care arata de fapt ce surse produc energia electrica de la priza ta sau de la chargerul din strada:
Psi si daca energia e produsa din sursa verde ce mai polueaza lopitaule?