In urma cu putin timp Guvernul Ciolacu II a anuntat ca incepand cu luna mai vom avea un program Rabla Plus pentru electrice de 7.500 euro, bani care sunt de fapt un ajutor social dat gratis celor care vor sa-si cumpere o masina electrica, bani proveniti tot de la soferii care conduc in prezent masini cu motoare termice.
Guvernul a spus ca urmeaza sa dea 3.000 euro si pentru masinile PHEV, iar termicele raman la o valoare de 2.000 euro, insa anul acesta clientii trebuie sa-si incarce dosarul Rabla in cele cateva minute cand se pornesc comenzile.
Adica, vom vedea ca mii de dosare urmeaza sa fie pierdute de catre clienti pentru ca nu vor avea cunostinte sa foloseasca soft-ul Ministerului Mediului.
O alta noutate este imposibilitatea de a vinde masina timp de 3 ani, adica nu vom vedea masini cumparate ieftin si vandute pe procura unor terti dupa cateva luni.
- Pentru vehiculele PHEV (plug-in hybrid) se vor oferi 3.000 euro
- Pentru mașinile hibrid se vor acorda câte 13.000 lei (aproximativ 2.600 de euro)
- Clienții care-și vor cumpăra mașini pe benzină cu emisii care nu depășesc limita vor primi tichete de 10.000 de lei (2.000 de euro).
La 31 decembrie 2024 erau 49.594 autoturisme electrice în România, insa parcul auto este de peste 10 milioane de automobile diesel si pe benzina.
O alta problema este ca Guvernul Ciolacu se pare ca nu ofera avantaje industrie auto locale pentru ca doar Ford Puma si Courier EV sunt masini electrice produse in Romania, adica doar acestea trebuiau sa primeasca suma maxima in cadrul Rabla Plus, nu modele chinezesti precum Dacia Spring sau cine stie ce alte modele.