Exact in urma cu 25 de ani pe piata din Europa aparea una dintre cele mai importante masini de clasa medie.
Este vorba de legendara Alfa Romeo 156 care avea sa devina un succes in Europa pentru design-ul sau, insa si pentru gama de motorizari revolutionare.
In timp ce VW se chinuia cu un Passat 1.9 TDI pompa duza, Mercedes avea un C250 cu injectie indirecta si BMW inca vindea vechiu Seria 3 E36 325 tds, italienii ofereau primul motor diesel JTD cu injectie directa de motorina.
Prima versiunea se numea Alfa Romeo 156 1.9 JTD si avea 105 CP/255 de Nm, motor puternic si extrem de performant. Aceasta motorizarea avea sa afiseze pe aceeasi Alfa Romeo 156 Multijet in 2003 o putere maxima de 150 CP si 305 Nm.
De fapt, acest motor pe gama Lancia in 2008 in versiunea twinturbo oferea 200 CP si peste 450 de Nm.
Cel mai puternic motor diesel pe Alfa Romeo 156 era unul cu 5 cilindri in linie 2.4 Multijet care dispunea de 175 CP si 385 Nm, putere mult mai mare decat cea a unui BMW E46 320d, Mercedes C220 CDI sau Audi A4 2.5 TDI din aceeasi perioada!
Cele mai bune motorizari ale lui Alfa Romeo 156 au fost insa cele pe benzina V6 de 2.5 litri cu 192 CP, insa si versiunea de top GTA echipata cu un V6 de 3.2 litri si 247 CP.
Din pacate marca Alfa Romeo este in continuare putin cunoscuta de catre romani, pe sosele vedem doar modele Alfa Romeo 156 intr-o stare deplorabila cumparate si neintretinute de soferi de weekend!