Marea Britanie trece printr-o criza economica mult mai severa decat cea din UE pentru ca Brexit a distrus in doar trei ani intreaga economie.
Si acest lucru se vede cel mai bine la capitolul vanzari de masini electrice mult promovat de guvernul de la Londara, acum britanicii renuntand in masa la cumpararea de asemenea masini pentru ca sunt prea scumpe si curentul are un pret triplu fata de cel din 2022.
„Cea mai importantă problemă a electrificării este accesibilitatea pentru clasa de mijloc. Cu asta ne luptăm acum – cât de repede putem reduce costurile pentru a aduce EV [vehiculul electric] la un nivel de accesibilitate pe care oamenii îl pot plăti fără subvenții”, a declarat Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis.
De asemenea, lipsa punctelor de încărcare pe drumuri a pus sub presiune adoptarea vehiculelor cu încărcare la priză. Potrivit Societății producătorilor și comercianților de autovehicule (SMMT), anul trecut a fost construit un singur încărcător public nou la fiecare 53 de mașini electrice vândute.
Potrivit datelor publicate de RAC în ianuarie, costul de încărcare a unei mașini electrice pe drum pentru drumuri lungi este acum mai scump decât cel al alimentării echivalentelor lor pe benzină și diesel.
In prezent motorina a avut cea mai mare scadere a pretului de la pompa in ciuda faptului ca europenii nu mai importa petrol din rusia.