Pentru un automobil Euro 5, second-hand, echipat cu un motor de 1.4 litri şi vechi de doi ani, proprietarul va plăti echivalentul a 125 de euro. Laszlo Borbely, Ministrul Mediului şi Pădurilor, a făcut astăzi prima afirmaţie punctuală despre taxa auto din 2011. Ministrul s-a referit în principal la automobilele echipate cu motoare Euro 5 şi a dat drept exemplu un vehicul propulsat de un motor de 1.4 litri, vechi de doi ani, pentru care s-ar plăti o taxă de 125 de euro. Î
n cazul în care vehiculul respectiv ar avea un motor de 3.000 centimetri cubi, taxa auto ar fi de 3.642 euro, informează Capital. Pentru moment, nu există o formulă clară de calcul a taxei auto, dar aşteptăm informaţii suplimentare până la finele lunii. Luna septembrie a adus o serie de informaţii care ar fi anunţat mai multe variante de taxare pentru automobilele second-hand începând cu 1 ianuarie 2011. Una dintre aceste variante anunţa o taxă auto de 933 de euro pentru automobilele echipate cu un motor Euro 4 de 1.4 litri şi o vechime situată între 4 şi 6 ani.
În cazul în care motorul respectivului autoturism ar fi respectat doar norma Euro 3, taxa auto ar fi de peste 3.000 de euro. Nivelul ridicat al taxei auto pentru un automobil Euro 3 cu o vechime între 4 şi 6 ani ar duce la reducerea semnificativă a înmatriculărilor second-hand în România şi chiar la îngheţarea pieţei de automobile second-hand româneşti. Pentru automobilele echipate cu motoare Euro 1 şi Euro 2, taxa de înmatriculare va “creşte puţin”, după spusele ministrului.
Majoritatea autoturismelor din această categorie plătesc oricum o taxă de înmatriculare serioasă, deci românii vor fi neinteresaţi “din oficiu” de înmatricularea acestor modele. În schimb, există şi o parte bună în anunţul Ministrului Mediului. Practic, nu a fost anunţată nicio schimbare în ceea ce priveşte impozitarea vehiculelor în funcţie de poluare, dar sunt şanse ca această atribuţie să îi revină Ministrului Finanţelor, sau ca acest criteriu să nu fie schimbat după dublarea impozitelor din acest an pentru vehiculele cu motoare de peste 2.000 cmc.