Povestea lui VW in gama diesel a inceput cu succes in anii 80 cand au preluat de fapt motorul 1.7 TDI realizat de catre cei de la Audi pentru a avea in prezent cea mai mare cota de piata in cazul motoarelor cu aprindere prin compresie din lume.
Germanii sunt intreprinzatori si a demonstrat o abilitate de a face din “rahat” bici, adica sa umple mintea europenilor de mai bine de 3 decenii cu ideea ca motorul diesel este mai bun decat un motor pe benzina pentru ca acesta consuma mai putin.
Generatia tanara de europeni a preluat acest trend drept unul normal, insa aceasta generatie a uitat de faptul ca motoarele pe benzina sunt mult mai fiabile decat cele diesel.
Cine conduce un VW si in special un TDI este clar superior in comparatie cu un VW pe benzina chiar daca saracul sofer cu TDI plateste anual peste 1500 euro doar in reparatia celebrului motor diesel in timp ce soferul pe benzina nu prea stie ce inseamna service ( exceptand gama 1.4 TSI mai slaba calitativ chiar si decat motorele Dacia din anii 90!).
CONVERTIREA AMERICANILOR PE DIESEL NU A TINUT!
Anii au trecut si in ciuda lacomiei de a conduce cat mai economic a europenilor ( de unde si numarul mare de masini TDI vandute), VW a decis ca este timpul sa-i converteasca si pe americani.
Toate bune si frumoase insa SUA asemenea Rusiei si Japoniei sunt superputeri economice si acolo diesel-ul era vazut drept motorizare de baza doar pentru camioane si locomotive.
Benzina superputerilor a ramas in top in ciuda milioanelor de euro bagati de VW in convertirea americanilor pe diesel, insa chiar si asa in doar 7 ani acestia au reusit sa vanda aproape 500.000 de masini VW Golf, Jetta, Passat si Audi cu motorul 2.0 TDI.
Poate parea mult insa piata auto americana este de peste 10 milioane de masini noi anual, deci cifrele sunt de-a dreptul comice pentru GM sau Ford.
A EXPLODAT BUBA VOLKSWAGEN DIESEL TDI!
Marea problema a lui VW este aceea ca in ciuda milioanelor de dolari investiti in reclame acestia au investit bani si intr-un SISTEM ELECTRONIC DEDICAT FENTARII TESTELOR DE EMISII AMERICANE EPA, adica VW a construit un gadget integrat in ECU-ul motorului care este capabil sa-si dea seama cand masina urmeaza sa fie testata la capitolul noxe, moment cand motorul merge extrem de ECO.
Cand trece de acest test care dureaza 10 minute motorul revine la mersul sau normal care este cu pana la 40% mai poluant decat ce stia clientul si statul american.
REZULTAT FATAL PENTRU VW AG
Concluzia este ca germanii au gasit ei un sistem de a face fiecare masina VW Diesel TDI sa fie precum un COCALAR din Autovit care te vrajeste frumos ca are putini km si este noua frate, si in realitate este de fapt cu 1 milion de km si extrem de bine pusa la punct pentru vanzare.
Mentalitatea de COCALAR a celor de la VW este de-a dreptul socanta nu doar pentru americani cat si pentru germani, lucru care nu poate duce decat la concedierea lui Winterkorn din sefia VW AG si obligarea germanilor la plata unei sume incredibile pentru clientii inselati din America.
Daca justitia americana se decide pentru plata celor 18 miliarde de dolari si CASAREA celor 500.000 de masini VW si Audi TDI din America constructorul germane are mari sanse sa intre in faliment pentru ca aceasta suma chiar daca este platita treptat inseamna de fapt distrugerea completa grupului VW AG.
Acum nu mai suntem in fata unui caz precum sistemul de airbag-uri de la Toyota care a costat marca peste 3 miliarde de euro in rechemarea si repararea masinilor, ci in fata unei CASARI COMPLETE A CELOR 500.000 DE MASINI TDI DIN SUA care nu mai au dreptul de a circula pe sosele pentru ca sunt poluante.
Noi aici in Romania stam si obervam faptul cum romanii continua sa cumpere cu miile masinile TDI ale celor de la VW AG, chiar daca normele de poluare Euro 5 si Euro 6 sunt MULT MAI PERMISIVE decat cele ale americanilor.
Autolatest recomanda realizarea unor teste ample de catre Ministerul Mediului din Romania impreuna cu RAR si Catedra de Motore din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti pentru a vedea oficial care este nivelul de poluare al masinilor VW, SKODA TDI comercializate.